۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۹۵۶۲۸
همزمان با آغاز ایام عزاداری امام حسین؛

ویژه برنامه عزاداری ماه محرم در مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ واحد فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، همزمان با دهه اول محرم ویژه برنامه های استقبال از ماه محرم را برگزار می کند.
ویژه برنامه عزاداری ماه محرم در مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد برگزار می شود

نجمه السادات امیری، معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: واحد فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، همزمان با دهه اول محرم ویژه برنامه های استقبال از ماه محرم را برگزار می کند.

 

وی به اهمیت برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) اشاره کرد، افزود: حضرت آیت الله خامنه ای می فرمایند: «اگر در جامعه ما، عشق به امام حسین(ع) و یاد او و ذکر مصائب و حوادث عاشورا معمول و رایج نبود، معلوم نبود که انقلاب ما به این فاصله زمانی و با این کیفیتی که پیروز شد، به پیروزی می رسید.»

 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این که هر حماسه‌ای به‌گونه‌ای الگو‌برداری از قیام بزرگ حسینی است، گفت: امام حسین‌(ع) آغازگر جنگ نبودند و با نیت جنگ و ستیز قیام نکردند؛ بلکه آن حضرت با هدف مقابله با طاغوت، انجام واجبات، هدایت مردم به سوی خدا و احیای امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر‌، جان، مال، ناموس و خاندان خود را در راه خدا دادند تا حقانیت حرکت دینی و انقلابی‌ شان بر همگان از مسلمان و مسیحی و یهودی و... ثابت شود.

 

وی با بیان این که فرهنگ حسینی، حماسه‌ای بزرگ و چندجانبه است، ابراز کرد: پیام امام حسین‌(ع) با پذیرش حر، این است که اگر کسی در سپاه کفر باشد ولی پشیمان شود و برگردد، اسلام توبه او را می پذیرد.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که سخنران این مراسم خانم نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد هستند، ابراز کرد: قرائت زیارت عاشورا و اجرای مداحی از دیگر برنامه های این مراسم است.

 

امیری به ویژه برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره و اظهار کرد: قرائت زیارت عاشورا و دعای علقمه به همراه قرائت زیارت ناحیه مقدسه ویژه برنامه های این ایام هستند.

 

وی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، پذیرای عموم بانوان است، در پایان یادآور شد: این مراسم از شنبه 25 مهر ماه به مدت 8 روز در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد برگزار خواهد شد./1309/302/ب1

ارسال نظرات