۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۲۹۵۳۰۷
کارشناس مسایل دینی:

گریه بر مصائب امام حسین، سبب افشای ظلم ظالمان خواهد شد

خبر گذاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اثرات اشک بر مصائب اهل البیت (ع)، گفت: گریه بر مصائب امام حسین (ع)، سبب افشای ظلم ظالمان خواهد شد.
عزاداري عزاداري عزاداري
عزاداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید رضا مدرسی، کارشناس مسایل مذهبی، امشب در اولین مراسم عزاداری ایام محرم که در حسینیه ثار الله کرمان برگزار شد، گفت: عزاداری بر سید الشهدا (ع) سیره امامان معصوم و اولیاء الهی بوده است و امام صادق (ع) محرم را با حزن و اندوه آغاز می کرده اند و در روز دهم این اندوه به اوج خود می رسید.

 

وی با اشاره به احادیثی از امام صادق و امام باقر (ع)، افزود: بنا به فرموده امام صادق (ع) وقتی فاجعه عاشورا اتفاق افتاد اهل آسمان چهل روز بر امام حسین گریه کردند و این خود دلیلی بر صحت اصل عزاداری است.

 

حجت الاسلام مدرسی تاکید کرد: مصیبت امام حسین (ع) از بزرگ ترین مصائب هستی است و سوگواری در رثای سالار شهیدان از مهم ترین شعائر اسلامی است که باید هر سال باشکوه تر از قبل برگزار شود.

 

این کارشناس مسایل مذهبی تصریح کرد: عزاداری ریشه قرآنی دارد و اسلام با اتقان و استحکام احکام خود این مسأله را با دقت عقلی و منطقی اثبات کرده است.

 

وی با اشاره به اهمیت مسأله دشمن شناسی و استکبار ستیزی در بحث عزاداری، تاکید کرد: عزاداری های امسال بخاطر فاجعه منا اندوه ناک تر است و باید آل سعود را بخاطر کشتن زائران خانه خدا مورد لعن و نفرین قرار داد.

 

حجت الاسلام مدرسی تاکید کرد: وهابیت ادعای اسلام دارد ولی انسان ها را بی دلیل می کشد و این کار درندگان جنگل و بدتر از آن ها است؛ ولی آن ها این آدم کشی را انجام می دهند.

 

وی با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: این که ما امروز آزادانه و در کمال امنیت به عزاداری و روضه خوانی می پردازیم، نتیجه خون شهدا و ایثار گردی آن ها است و ما باید شاکر این نعمت بزرگ باشیم و از هتک حرمت خون شهدا پرهیز کنیم.

 

این مبلغ بین المللی با اشاره به کیفیت صحیح عزاداری، تاکید کرد: امام خمینی(ره) تاکید بر عزداری به سبک سنتی داشتند و این سخن نباید مورد غفلت واقع شود.

 

وی گفت: همین عزاداری ها سبب حفظ شیعه است و ما اسلام را به خاطر همین عزاداری ها داریم.

 

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به اثرات اشک بر مصائب اهل البیت (ع)، تاکید کرد: گریه بر مصائب امام حسین (ع)، سبب افشای ظلم ظالمان خواهد شد.

 

حجت الاسلام مدرسی در پایان گفت: دشمنان تشیع از عزاداری بر امام حسین (ع) هراس دارند و تمام سعی و تلاش خود را در خنثی سازی این مجالس بکار می برند و این موضوع هوشمندی مسؤولان مربوط را می طلبد که دچار تهاجم فرهنگی دشمن در موضوع عزاداری نشویم./9704/202/ب3

ارسال نظرات