۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۹۴۸۹۲
از سوی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه قم صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم به تشریح برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی پرداخت و گفت: هزینه عزاداری در امامزادگان از محل نذورات و موقوفات مربوطه خوهاد بود که برآورد ما حدود 500 میلیون تومان است.
سيد اسماعيل حسيني مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به این که در آستانه ماه محرم قرار داریم، گفت: به مناسبت فرار سیدن ماه محرم برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در استان قم برگزار می‌شود.

 

وی در تشریح برنامه‌های بصیرت عاشورایی خاطرنشان کرد: بیش از 50 نفر از روحانیون و مبلغین به منظور تبیین اهداف انسان‌ساز قیام عاشورا به مناطق مختلف استان قم اعزام خواهند شد.

 

حجت الاسلام حسینی مقدم اظهار داشت: مراسم تجمع عزاداران سیدالشهدا همزمان با سالروز ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا در حرم مطهر امامزاده ابراهیم برگزار می‌شود و در شب دوم محرم این مراسم تحت عنوان لبیک یا حسین(ع) در جوار امام زاده علی ابن جعفر برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در اولین جمعه ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در امام زاده ابراهیم همراه با برنامه های مختلف فرهنگی برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: برنامه احلی من العسل و همایش نوجوانان حسینی در حرم امام زاده سیدمعصوم و امام زاده جعفر شهید برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: در روز دوازدهم ماه محرم همایش ویژه بانوان رهروان زینب(س) در حرم موسی مبرقع برگزار می‌شود و در کنار مجالس عمومی اقامه عزای امام حسین(ع) در امامزادگان ویژه برنامه خیمه‌های معرفت با غرفه‌های متنوع در پانزده امام‌زاده به عزاداران خدمات فرهنگی ارائه خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان این که در راستای اجرای نیات واقفین مراسم عزاداری با اطعام همراه خواهد بود، اظهار داشت: هزینه‌های مجالس عزاداری در امامزادگان سطح استان از محل نذورات و موقوفات مربوط به عزاداری سید الشهدا(ع) تأمین می‌شود.

 

وی با اشاره به این که مجموع موقوفات برای عزاداری سید الشهدا(ع) در استان قم بیش از 30 موقوفه است، بیان داشت: پیش بینی ما از هزینه عزاداری ایام محرم از محل موقوفات و نذورات حدود 500 میلیون تومان است که امیدواریم در زمینه ترویج هرچه بیشتر ارزش های والای اسلامی در جامعه قرار بگیرد./843/پ202/ف

ارسال نظرات