۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۲۹۴۸۴۶
فعال حوزه سینما مطرح کرد؛

تفکر شیعی مخالف جنگ است/ سیاست‌زدگی عامل انحطاط هنر

خبرگزاری رسا ـ کارشناس سینما با تاکید بر صلح‌دوستی شیعیان، گفت: همیشه در تفکر شیعی با شروع جنگ و حمله به سایر کشورها مخالفت شده است.
حسين هاشم زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین هاشم‌زاده، منتقد سینما، غروب دوشنبه 20 مهر در حاشیه نقد و بررسی فیلم مزارشریف در لانه جاسوسی سابق آمریکا، گفت: فیلم مزارشریف به موضوعی در تاریخ معاصر می‌پردازد که حمله طالبان به افغانستان در نزدیکی مرزهای ایران و کشتار دیپلمات‌های ایرانی مد نظر قرار داده است.



وی افزود: موضوع مهم این فیلم انتظار منتقدان و تماشاچیان را بالا برده است اما متاسفانه روایت داستان ضغیف عمل کرده است و مخاطب موضوع را رها می‌کند.



کارشناس سینما در خصوص هزینه فیلم، تصریح کرد: این فیلم از نظر بودجه بسیار پرخرج بوده است و مطالبات مهم ما را نتوانسته است فریاد بزند و از حقیقت و توطئه‌ای که در منطقه بر علیه وارد شده و پایانی نیز ندارد و متاسفانه به‌صورت شتاب زده از مسایل مهم عبور کرده است.



منتقد سینما در خصوص تفکر شیعی، ابراز داشت: شفکر شیعی که به ان اعتقاد داریم و خداوند در آن به مومنان وعده فلاح و صلاه داده است، ولی ما در دفاع از این تفکر در وادی هنر ناتوان عمل کرده‌ایم.



وی ادامه داد: انتظار جامعه سینمایی از فیلم مزارشریف این است که از یکی از مطالبات به حق ما پرده‌بردای کند اما این فیلم به لحاظ ساختاری بسیار مبهم عمل کرده است و قدرت قصه پردازی در آن کمتر به چشم می‌آید.



هاشم‌زاده در خصوص جذب مخاطب برای فیلم مزارشریف، تصریح کرد: این فیلم حتی در اکران‌های رایگان نیز نتوانسته مخاطب را به خود جذب کند و این بدون شک یک ضایعه به‌شمار می‌آید.



کارشناس سینما اظهار داشت: حوزه هنری که بانی ساخت این فیلم است با هزینه‌ای حدود 3 و نیم میلیارد تومان از فیلمی حمایت کرده است که بیشتر عناصر آن توسط جلوه‌های دیجیتالی شاخته شده است، عناصری که به‌خوبی هم پرداخت نشده است و به فیلم آسیب رسانده است.



وی با انتقاد شدید از فضای سیاسی حاکم بر سینما، تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم هنر، سینما و ادبیات را از سیاست‌زدگی دور نگه داریم، زیرا سیاست عامل منحط کننده و ویران کننده فرهنگ و هنر کشور ماست.



هاشم زاده در پایان، گفت: تفکر شیعی هرگز موافق جنگ نبوده است، پس باید فیلم‌هایی ساخته شود که این تفکر را دنبال می‌کنند./856/202/ب1

ارسال نظرات