۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۲۹۴۳۰۰
مدیر مدرسه علمیه رشد:

اخلاق به صورت تخصصی در حوزه تدریس نمی‌شود/ آیت الله مصباح یزدی به تربیت اساتید اخلاقی اهتمام دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه رشد با اشاره به اینکه نبود یک مجموعه آموزشی تربیت مربی اخلاق به صورت تخصصی در حوزه های علمیه دلیل تاسیس این مدرسه بوده است، گفت: آیت الله مصباح یزدی برای اساتید آینده اخلاق در این مدرسه ۱۵ سال تحصیلی تدارک دیده‌اند.
مدرسه فيضيه قم

حجت الاسلام ابراهیم شفیعی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  یکی از مهم ترین دغدغه های آیت الله مصباح یزدی را راه اندازی مدرسه رشد عنوان کرد و گفت: ایشان سعی دارند در حوزه علمیه قم و سراسر کشور با راه اندازی مجموعه آموزشی تخصصی بتواند مجتهدین اخلاقی را تربیت کند؛ باید این خلاء آموزشی را به نحوی پوشش داد، ایشان در بدو تاسیس این مدرسه هدف از تاسیس رشد را تربیت اساتید اخلاقی از بدو طلبگی بیان فرمودند.


حجت الاسلام شفیعی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی به دنبال تربیت اساتید و مربیان اخلاقی برای سطوح مختلف حوزه و جامعه امروزی هستند و سال 88 این مدرسه با این نیت بنا نهاده شده است، گفت: در حال حاضر در ششمین سال تاسیس این مدرسه هستیم بنابراین بر اساس تجربه با نوجوانان ورودی این مدرسه از خداوند متعال در این راه بزرگ از محضر خداوند منان کمک می طلبیم.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 106 طلبه در این مدرسه در حال تحصیل هستند، گفت: اولین سال تحصیلی در این مدرسه 27 طلبه پذیرش شده است.


مدیر مدرسه رشد با اشاره به اینکه در این مدت به دنبال ایجاد یک فضای مناسب و اخلاقی در بین طلاب هستیم، گفت: اساتید خوب اخلاقی را تا به حال در این مدرسه برای امور آموزشی به کار گرفته ایم که برای سال آینده به دنبال ایجاد مقدمات لازم برای تاسیس سطح 2 در این مدرسه علمیه هستیم.


حجت الاسلام شفیعی با اشاره به اینکه در دوران سطح 2 این مدرسه افزون بر سه سال رسمی حوزه سه سال تحصیلی تخصصی تربیت مربی اخلاق را برنامه‌ریزی کرده ایم، گفت: آیت الله مصباح یزدی برای طلاب این مدرسه چیزی حدود 15 سال تحصیلی را برنامه‌ریزی فرموده اند که این نشان از پایبندی ایشان به دغدغه های اخلاقی و مشکلات جامعه امروزی است.


مدیر مدرسه علمیه رشد با اشاره به وجه تسمیه این مدرسه ابراز داشت: این مدرسه با الهام از آیه شریفه «قَالَ لَهُ مُوسَی هَلْ أَتَّبِعُکَ عَلَی أَنْ تُعَلِّمَنِی مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْدًا» از سوی آیت الله مصباح یزدی نام گذاری شده است که تبیین کننده هدف اصلی این مدرسه است./837/ت302/ف

ارسال نظرات