۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۲۹۴۰۹۶
رییس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر:

جنایات تکفیری‌ها در ماه محرم تبیین و اطلاع‌رسانی شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) با بیان این‌که جنایات تکفیری‌ها در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است، گفت: جنایات این گروه‌ها در ماه محرم باید تبیین و اطلاع‌رسانی شود.
حجت الاسلام حسيني قزويني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی قزوینی رییس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) صبح امروز در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این‌که محرم فرصتی برای شفاف‌سازی اذهان مردم نسبت به تحولات جهان اسلام است، گفت: جهان اسلام گرفتار بیماری سختی است و آن هم موضوع تکفیر و جریان‌های تکفیری در عصر معاصر است.

 

وی در ادامه افزود: در طول تاریخ جنایتهایی که از سوی این جنایت‌کاران صورت گرفته سابقه ندارد.

 

رییس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) خاطرنشان کرد: آتش‌زدن انسان‌های مظلوم تجاوز به ناموس مسلمانان، جهاد نکاح، جهاد لواط و دیگر موارد تنها نمونه کوچکی از جنایت‌های این گروهک‌های تکفیری است که در این هفت، هشت سال اخیر شاهد آن بودیم.

 

ما وظیفه داریم جنایات تکفری‌ها را برملا کنیم

این کارشناس فرهنگی با اشاره به این‌که ما وظیفه داریم این جنایات را برملا کنیم، ابراز کرد: ما فقط یک روی سکه را می‌بینیم آن‌ها این جنایت‌ها را مایه تقرب به خدا می‌دانند، یکی از رسالت‌های خطبا و علما ریشه‌یابی این قضایا و عوامل مربوط به آن است.

 

برکه غدیر را فراموش کردیم که گودی قتلگاه درست شد

حجت‌الاسلام حسینی قزوینی با بیان این‌که عشق امام حسین(ع) افرادی را به جلسات می‌آورد که در غیر محرم آن‌ها را نمی‌بینیم، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین وظایف ما این است که ریشه‌های عاشورا را بررسی کنیم و ببینیم چه تناسبی با ریشه تکفیری دارد به فرمایش رهبر انقلاب ما برکه غدیر را فراموش کردیم که گودی قتلگاه درست شد در غدیر بیعت شد اما جفا شد در کربلا بیعت برداشته شد اما وفا شد.

 

این استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: در غدیر 124 هزار نفر حضور داشتند، تنها سفری بود که پیامبر تمامی همسرانشان را با خود همراه کرد، بیست و یکم ذی‌الحجه دستور دادند در تشتی آب بریزید تا تمام زنان، با علی(ع)بیعت کنند این بیعت نتیجه‌اش بسته شدن دستان فرزندان پیامبر و به اسارت رفتن اهل بیت(ع) در صحرای کربلا شد.

 

این کارشناس مذهبی با طرح این سوال که باید ببینیم پشت صحنه این جنایت‌ها چه بوده است، اظهار کرد: امروز کسانی که به داعش می‌پیوندند، بی‌دین و جنایت پیشه هستند و این موضوع باید به طور جدی مورد بحث قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام حسینی قزوینی خطاب به وعاظ و روحانیون عنوان کرد: 90 درصد تکفیری‌ها قربةالی الله، آدم می‌کشند این چه دسیسه‌ای است که بچه مسلمانی را زنده زنده می سوزانند از شما تقاضا دارم این‌ها را در ماه محرم مطرح کنید، اطلاع‌رسانی کنید، حقایق را بیان کنید تا مردم آگاه و بیدار شوند.

 

آل‌سعود یک‌بار هم رژیم صهیونیستی را محکوم نکرده است

وی با تاکید بر این‌که تحقیق کنید که پیدایش این گروه کافر از کجا و چگونه بوده است، اظهار کرد: نسب آل سعود، همان فرزندان یهود خیبر هستند دشمنی‌ آن‌ها، دشمنی امروز نیست آن‌ها می‌خواهند انتقام خیبر را امروز از شیعیان علی(ع) بگیرند این‌ها عداوت دیرینه‌ای با ما دارند.

 

رییس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) با بیان این‌که رژیم صهیونیستی نزدیک به 60 سال است که فلسطین را به اشغال خود درآورده است، عنوان کرد: آل‌سعود یک بار هم این رژیم را محکوم نکرده است، بلکه با اسرائیل همکاری داشتند خبر تازه‌ای می‌رسد که طراحی منا از طرف اسرائیل غاصب بوده است.

 

حجت‌الاسلام حسینی قزوینی با اشاره به این‌که رسانه‌های جهانی بر روی افکار وهابیت و اهل سنت تاثیر بسزایی داشته است، ابراز کرد: در طول 20 سال هم اهل سنت غافل بوده هم شیعه، وهابیون با تاسیس ماهواره‌هایی شب و روز به گوش جهانیان خواندند که شیعیان کافرند و ادعا می‌کنند که هرکس وهابی نیست کافر است.

 

جنگ با یمن و سوریه از سوی رسانه‌های غربی مدیریت می‌شود

این کارشناس مذهبی با اشاره به گوشه‌ای از عقاید وهابیت اظهار کرد: یکی از عقاید وهابیت، این است که اگر کسی بین خود و خدا واسطه قرار دهد کافر، مرتد، حلال المال و حلال الدم است این فرهنگ غلط را به خورد مردم دادند که امروز 5 هزار حاجی در منا جان دادند.

 

حجت‌الاسلام حسینی قزوینی در پایان با بیان این‌که جنگ با یمن و سوریه از سوی رسانه‌های غربی مدیریت می‌شود، گفت: امروز سرنوشت و پیروزی در میدان نبرد مشخص نمی‌شود، بلکه در استودیوهای جهانی تعیین می‌شود بصیرت‌ها را بالا ببرید و خطرات را گوشزد کنید ما باید عاشورا را خوب ترسیم کنیم تا یزیدی‌ها و شمرهای زمان به نام دین، حسین را نکشند و زینب‌ها را به اسارت نبرند./873/202/ب3

ارسال نظرات