۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۹۳۹۴۵
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن کنگره عظیم حج است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که شعار برائت از مشرکین از فلسفه های وجودی حج از صدر اسلام تا کنون بوده است، گفت: دشمن در تلاش است تا کنفرانس عظیم همه ساله مسلمانان در مکه را کم رنگ و از انتشار مبانی اسلامی در آن سرزمین جلوگیری کند.
حجت الاسلام قاسم ارمي

حجت الاسلام قاسم ارمی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که حجاجی که به قصد الهی به سرزمین آل الله رفته بودند، با سوء تدبیر و سوء مدیریت دولت سعودی کشته شدند، تأکید کرد: شواهد و قرائن نشان از تعمدی بودن فاجعه منا دارد.

 

وی افزود: کشوری که میزبان حجاج است باید تمهیداتی را پیش بینی کند تا بتواند جمعیت انبوه حجاج را در مناسک حج مدیریت کند تا آنها موفق به انجام وظایف عبادی خود شوند.

 

حجت الاسلام ارمی گفت: دولت عربستان اقدام به محدود کردن مسیرهای تردد حجاج در هوای گرم مکه کرد و ترس و وحشت حجاج موجب کشته شدن بسیاری از آنها شد که این اقدامات حکایت از عمدی بودن این حادثه دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که در بی لیاقتی و بی کفایتی حاکمان سعودی تردیدی وجود ندارد، ابراز کرد: دشمن در تلاش است تا کنفرانس عظیم همه ساله مسلمانان در مکه را کمرنگ کند تا مبانی اسلامی در آن سرزمین منتشر نشود.

 

وی با اشاره به این که شعار برائت از مشرکین از فلسفه های وجودی حج از صدر اسلام تا کنون بوده است، گفت: نظام استکبار جهانی و به ویژه نظام حاکم بر عربستان سعودی که از هم پیمانان قسم خورده و استراتژیک استکبار است، نمی توانند حضور مسلمانان در حج همراه با برائت از مشرکین را برتابند.

 

به گفته وی، استکبار با اقدامات خود به دنبال جلوگیری از حضور حجاج در مکه است تا از نتایجی که بر علیه آنها دارد جلوگیری کند.

 

حجت الاسلام ارمی گفت: یکی از اقدامات آل سعود در کمرنگ کردن حج، توهین و بی احترامی به حجاج است تا از درون ملت ها حج را کمرنگ کنند و پیامدهای مثبت و روح حاکم و پیامرسان حج را از بین ببرند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مسؤولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید با دقت و تأمل به بررسی فاجعه منا بپردازند، افزود: کمیته حقیقت یاب باید نتایج را به دنیا اعلام کند و بر اساس فقه و تصمیمات رهبر معظم انقلاب، اقدامات متقابل را انجام دهد.

 

وی با تأکید بر این که ملت مصیبت دیده ایران به دنبال گرفتن انتقام از آل سعود است، گفت: آل سعود به عنوان یک رژیم منحوس و نا نجیب، به دنبال محقق کردن اهداف استکبار در منطقه است./1307/302/ب1

ارسال نظرات