۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۲۹۳۴۲۹
در سالروز اشغال نظامی افغانستان از سوی آمریکا؛

فیلم سینمایی فرشتگان قصاب به نمایش درآمد

خبرگزاری رسا ـ نمایش و بررسی فیلم سینمایی فرشتگان قصاب در سالروز اشغال نظامی افغانستان با حضور سهیل سلیمی کارگردان فیلم و سرور رجایی روزنامه نگار افغانستانی برگزار شد.
افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرور رجایی روزنامه نگار افغانستانی در نشست بررسی فیلم سینمایی فرشتگان قصاب که در سالروز اشغال نظامی افغانستان در حسینه هنر به نمایش درآمد، گفت: 14 سال پیش در چنین روزی آمریکا با هم پیمان های خود به افغانستان حمله کرد.

 

وی در ادامه گفت: افغانستان خسته از جنگ های متعدد که زیر بمب‌ها شانه خم کرده بود، آمریکایی ها به عنوان فرشتگانی وارد افغانستان شدند و قصد داشتند افغانستان را نجات دهند اما هزینه‌هایی را به این کشور متحمل کردند.

 

روزنامه نگار افغانستانی بیان کرد: 14 سال می گذرد و شاهد هستیم که آمریکایی ها چه جنایاتی توسط فرشتگان ناجی انجام دادند، چه مصیب های پیش آمد و عروسی های که به عزا تبدیل شد.

 

رجایی با بیان اینکه بیمارستان های مردم مظلوم افغانستان به واسطه بمب های این به اصلاح فرشتگان تخریب شد، ادامه داد: زنان و کودکان، پیرمرد ها و جوان هایی کشته شدند، اتفاق های بسیاری به وجود آمد که کمتر دیده شده است و در این اتفاق ها آمریکا نقش مهمی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه این فجایع سوژه مناسبی برای شاعران در زمینه شعر، داستان نویسان در زمینه داستان و فیلم سازان برای ساخت فیلم شد، خاطرنشان کرد: تنها فیلمی که شاهد تصویر جنایت آمریکا در افغانستان هستیم فیلم فرشتگان قصاب به کارگرانی سهیل سلیمی است.

 

روزنامه نگار افغانستانی با اشاره به انفجار بیمارستان بدون مرز قندوز گفت: اوباما نسبت به این فاجعه بدون عذرخواهی مطالبی به زبان آورد و تنها این ماجرا را تسلیت گفت.

 

 رجایی با بیان اینکه دوملت ایران و افغانستان یگانه هستند، گفت: در فیلم دلم برای پسرم تنگ شده به زندگی مجاهدی افغانستانی را می بینیم که به موضوع افغانستان و جهاد پرداخته است، به دلیل جنگ زیر ساخت ها و سینما ضربه شدید خورد و هنرمندان با بی تفاوتی نتوانستند این یگانگی را به نمایش بگذارند.

 

در ادامه این مراسم سهیل سلیمی کارگردان فیلم فرشتگان قصاب گفت: نگاه من به این مسائل این است که دست صهیونست در همه اتفاقات منطقه وجود دارد.

 

وی با اشاره به مقدمه ای از ظهور و شکل گیری قوم یهود و کشتارهای آنها در منطقه خاطرنشان کرد: 500 سال قبل قوم یهود در محله ایزوله شده زندگی می کردند تا با دیگران ارتباط نداشته باشند، برای اینکه درجه خود را بالا بیاورند به تجاری که به آن منطقه می آمدند پول نزول می دادند و در نهایت ثروتمند شدند و بانک هایی را تشکیل دادند.

 

کارگردان فیلم فرشتگان قصاب افزود: قوم یهود با این ثروت ها صاحب قدرت شدند و با این ثروت توانستند که پاپ و ملکه در غرب و نفوذ بر جامعه مسیحیت داشته باشند.

 

 سهیلی با بیان اینکه در یکی از اعیاد فرانسه با هدایت کاترین جنایت های زیادی توسط کاتولیک ها راه اندازی شد، گفت: افراد بسیاری کشته می شوند و بعد 30 سال درگیری و جنگ های مذهبی آنها وارد قرون وسطی شدند و این جنایت باعث شد مردم اروپا از دین گریزان شوند.

 

وی با اشاره به فجایع عید قربان در منا، ابراز داشت: دراین حج حجاج زیادی قربانی شدند تا بین شیعه و سنی تفاق ایجاد شود، با گلادیاتور های نظیر داعش جنگ مذهبی ایجاد کردند و این زیر سر کسانی است که به دنبال سیطره هستند.

 

کارگردان فیلم فرشتگان قصاب با اشاره به 11 سپتامبر گفت: زمان حمله به برج های دوقلو یهودی ها از برج خارج شدند تا این موضوع را بهانه ای قرار دهند و به افغانستان تجاوز کنند.

 

سهیلی درباره سوژه این فیلم گفت: این داستان را قصد داشتم تا به فیلم نامه تبدیل کنم و به دلیل اینکه کشور افغانستان از نظر سبک زندگی به ایران نزدیک است تصمیم گرفته ام این کشور را برای سوژه فیلم انتخاب کنم.

 

وی در رابطه با نحوه اکران فیلم فرشتگان قصاب گفت: اکران این فیلم ضعیف بود هر چند رایزنی های شد که کار در افغانستان به نمایش در آید ولی این امکان فراهم نشد.

 

کارگردان فیلم فرشتگان قصاب با انتقاد از اینکه رسانه ها خط خبری درستی از وقایع ندارند، بیان کرد: باید خط رسانه ای درستی را ببینیم و اینکه تنها نشان داده شود که چه اتفاقی رخ داده است کافی نیست و باید نشان هشدر قتل عام فجیع را بدهیم.

 

در ادامه این نشست علی واحدی کارشناس مسائل افغانستان گفت: در رابطه با جنایت شیطان بزرگ واقعا جا دارد که صحبت شود، آمریکا به نام مبارزه با گروه های تکفیری و بن لادن زمینه را برای حمله به افغانستان ایجاد کرد.

 

کارشناس مسائل افغانستان با بیان اینکه امام خمینی (ره) ماهیت خبیث آمریکا را برملاکرد، خاطرنشان کرد: ایشان می فرمایند که آمریکا قصد دارد تا سراسر جهان را به آتش بکشد و خطرش به حدی جدی است که همه را نابود می کند.

 

واحدی با بیان اینکه آمریکایی ها به قصد بازسازی افغانستان وارد این کشور شدند، عنوان کرد: اسلام ستیزی دلیل اصلی اشغال افغانستان برای مدت طولانی بوده است.

 

وی با اشاره به کشتن 19 افغانستانی در قندهار توسط یک سرباز مست آمریکایی، گفت: آمریکایی ها مدعی بودند که امنیت در افغانستان ایجاد می کنند در حالی که شاهد کشتن مردم توسط نیروهای آمریکایی هستیم.

 

کارشناس مسائل افغانستان با بیان اینکه پس از آنکه افغانستان شوروی را شکت می دهد افغانستان داشت به قدرت منطقه تبدیل می شد، بیان کرد: وقتی آمریکایی ها متوجه این قضیه شدند دست به کار شدند تا اولین جرقه آتش توسط مجاهدان ضعیفی بود که به هم حزب های خود حمله کردند.

 

واحدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران الگوی برای افغانستان بود، اظهار داشت: ملت افغانستان متعهد هستند و پیشرفت علم و وقتی حاصل می شود که امنیت در افغانستان برقرار شود./818/201/ب3

ارسال نظرات