۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۲۹۳۴۲۴
آیت‌الله سلیمانی:

عده‌ای که عقربه دل را به سمت آل سعود می‌چرخانند ستمگر هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به رفتار ناعادلانه عربستان در مواجهه با حجاج اشاره کرد و گفت: به قول قرآن حق ولایت و دل بستگی به تفکری که قصد به راه انداختن جنگ مذهبی و ملی دارد را نداریم.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی شب گذشته در یادواره شهدای مدافع حرم که در مسجد آیت الله طالقانی زاهدان برگزار شد، گفت: برای شناخت مقام شهدا باید با این سؤال پاسخ داد که آیا اسلام با کفر و کافری که مزاحم او نیستند مخالف است یا خیر.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: بسیاری از افراد که پیرو ادیان دیگر هستند مزاحم ما نیستند و کار خود را پیش می‌برند آیا شایسته است که صرف بهایی بودن، یهودی بودن و یا مسیحی بودن برخوردی با آنان صورت گیرد؟!

 

وی عنوان کرد: خداوند در آیه هشتم سوره مبارکه ممتحنه در خصوص واکنش نسبت به افرادی که دین دیگری دارند اما با ما نمی‌جنگند، می‌فرماید شما از نیکی کردن به آنان و برپایی قسط نهی نمی‌شوید.

 

آیت الله سلیمانی افزود: در این آیه از کلمه «بِرّ» برای نیکی استفاده شده که یکی از زیباترین کلمات است همچنین برپایی قسط به این معناست که نباید بدلیل غیر مسلمان بودن آنان، حقی از آنها ضایع شود.

 

وی با اشاره به آیه نهم سوره ممتحنه ابراز کرد: خداوند در ادامه تأکید می‌کند شما از دوستی با کسانی که با شما می‌جنگند و می‌خواهند شما را از دیار خودتان بیرون کنند، نهی می‌شوید زیرا چنین افرادی ستمکار هستند.

 

وی در ادامه به رفتار ناعادلانه عربستان در مواجهه با حجاج اشاره کرد و یادآور شد: امروز عده‌ای در حج با تقسیم امکانات میان حجاج تفاوت قائل می‌شوند خیابان مجهز به بهترین امکانات به عرب‌ها و خیابان باریک و زیر نور شدید آفتاب به آفریقایی‌ها و ایرانی‌ها تعلق می‌یابد چرا باید امروز در مسجد الحرام و مسجد النبی به گونه دیگری به شیعیان نگاه شود؟!

 

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: باید با تفکر غلط، پست و پلید آل سعود برخورد شود به قول قرآن حق ولایت و دل بستگی به تفکری که قصد به راه انداختن جنگ مذهبی و ملی دارد، را نداریم و اگر عده‌ای عقربه دل را به سمت آل سعود بچرخانند ستمگر هستند./831/202/ب3

ارسال نظرات