۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۹۳۰۷۶
نماینده خبرگان رهبری:

آل‌سعود از جهان اسلام عذرخواهی کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: بی کفایتی آل سعود موجب جان باختن حجاج بیت الله الحرام و داغ دار شدن بازماندگان و جهان اسلام شد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار مدیران مراکز علمی و کاربردی استان، با تسلیت حادثه تلخ منا و جان باختن هزاران نفر از زائران بیت‌الله الحرام در سرزمین وحی اظهار داشت: کنگره حج امسال با تلخی بسیاری برای جهان اسلام همراه بود.

 


وی با بیان این‌که مجامع بین المللی باید جنایات رژیم سعودی در سرزمین مقدس منا را محکوم کنند، خاطرنشان کرد: سعودی ها با بی اعتنایی به مسیر تردد حجاج عامل اصلی فاجعه منا بوده است، از سوی دیگر ناکافی بودن نیروهای پلیس عربستان جهت کنترل وضعیت و امدادرسانی به مزید بر علت بوده است.

 


امام جمعه تبریز با بیان این‌که دولت سعودی به علت اعزام نیرو به یمن و کشتار هزاران نفر از مردم بی‌گناه و مظلوم این کشور، قدرت و توان اداره کنگره عظیم حج را نداشته است، گفت: چگونه است رژیمی خود را خادم الحرمین بداند و در آن واحد مسلمانان یمن و حجاج بیت‌الله الحرام را قتل عالم کند.

 


آیت الله شبستری با اشاره به مواضع قاطع رهبر معظم انقلاب اسلامی و سخنان مهم ایشان در رابطه با بی‌کفایتی دولت سعودی در حادثه منا گفت: دولت آل‌سعود باید ضمن عذرخواهی از عموم مسلمانان، با تشکیل گروه حقیقت یاب بین‌المللی همکاری کنند، به یقین دولت سعودی مقصر اصلی این حادثه است.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که بی کفایتی آل سعود موجب جان باختن حجاج بیت الله الحرام و داغ دار شدن بازماندگان و جهان اسلام شد، ادامه داد: عموم مسلمانان جهان به ویژه دولت‌های اسلامی باید از دولت جنایتکار سعودی در دادگاه‌های بین المللی شکایت کنند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اهمیت علم‌آموزی و تولید علم از دیدگاه آموزه های اسلامی اظهار داشت: اساتید دانشگاه باید ضمن دارا بودن تخصص، انقلابی و ولایت مدار باشند تحصیل علوم در کنار مسأله تقویت مبانی ایمانی و اعتقادی ضرورت دارد.

 


آیت الله شبستری دانش منهای ایمان را عامل سقوط جامعه دانست و افزود: علم جهت دار و حفظ ارزش ها در دانشگاه ها ضرورت دارد، خوشبختانه دانشگاه های علمی کاربردی توانسته اند در کنار علم آموزی و ارایه مهارت های فنی و عملی به دانشجویان سهم بسزایی در تولید داشته باشند.

 


همچنین محمدامین فرد، رییس واحد استانی علمی و کاربردی آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که بیش از 15 هزار دانشجو در 546 کد رشته محل در 39 مرکز علمی و کاربردی آذربایجان شرقی تحصیل می کنند، اظهار داشت: سه هزار و 800 مدرس در استان فعالیت می کنند و تاکنون 47 هزار دانشجو از مراکز علمی این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند./935/202/ب1

ارسال نظرات