۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۲۹۲۸۸۷
رییس سابق سازمان حج و زیارت:

آل سعود برای حفظ منافع خود دست به آدم کشی می‌زند

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق سازمان سازمان حج و زیارت گفت: آنچه در فاجعه مکه و منا رقم خورد، داغ ننگ سنگینی است که این بی لیاقت ها بر دامن اسلام و امت اسلامی گذاشتند.
سردار مصطفي خاكسار سردار مصطفي خاكسار سردار مصطفي خاكسار سردار مصطفي خاكسار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سردار مصطفی خاکسار رییس سابق سازمان حج و زیارت یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت جان باختگان فاجعه مکه و منا در مسجد صادقیه کاشان گفت: این بی لیاقت ها خواسته و یا ناخواسته و با طراحی و یا بدون طراحی در قالب توطئه و یا شبه توطئه در اندیشه خام اثبات ناتوانی دین داری و  حاکمیت دینی و مدیریت دینی در جوامع بشری هستند.

 

وی افزود: این حادثه علیرغم عمق، وسعت، سنگینی، درد، غم و اندوهی که بر قلب مسلمانان نشاند می‌تواند درس بزرگی برای امت اسلامی باشد و اگر امت اسلامی آگاهانه و هوشیارانه آنچه را از این حادثه و حادثه های مشابه این حادثه درگذشته، درس بگیرد از تکرار چنین فجایع جلوگیری خواهد شد.

 

خاکسار یاد آور شد: امروز آنچه بیش از هرچیزی باید مورد توجه مسؤولان وامت اسلامی ایران و مسؤولان ‌کشورهای اسلامی و غیر اسلامی قرار بگیرد درس آموزی از این حوادث است و انجام وظیفه و تکلیفی که همه برای جلوگیری از این حوادث برعهده دارند.

 

به گفته وی، آنچه که در موسوم حج امسال گذشت بخشی از آن برای همه روشن و آشکار است اما بخش دیگر آن نیاز به پردازش بیشتری دارد و همه کسانی که در ارتباط با موضوع هستند و همه کسانی که به این مسیر و هر اقدامی را انجام تکلیف و وظیفه الهی می دانند باید حق داد تا به حق خواهی و مطالبه خواهی برخیزندو با مطالبه حقوق از دست رفته، زمینه استحقاق حقوق همه قربانیان فاجعه مکه و منا فراهم شود.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) یاد آور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت اسلام غنی و فرهنگ تشیع و رهبری های خردمندانه رهبر معظم انقلاب، پرچم حق خواهی و حق طلبی را برای همه مسلمانان جهان برافراشته است و در این فاجعه نیز به وظیفه خود عمل کرد.

 

خاکسار گفت: اگر این انجام وظیفه نبود دیگران جرأت و جسارت مطالبه خواهی و حق طلبی خود را نمی توانستند مطرح کنند، از این رو جمهوری اسلامی ایران به برکت اسلام و فرهنگ غنی تشیع و فرهنگ به جامعه مانده از ائمه اطهار و مجاهدات علما و امام و رهبر معظم انقلاب توانستیم چنین شجاعانه برای حق خواهی قیام کرده و علمداری کنیم و دیگران را در این عرصه به وظیفه شناسی وادار کنیم، بنابراین خدا را به دلیل برخورداری از نعمت با برکت ولایت شبانه روز دعا می کنیم.

 

وی یاد آور شد: آنچه امروز در دنیا در حال رقم خوردن است جنگ دو جریان و مبارزه دو جریان حق و باطل است، چیزی که در طول تاریخ به اشکال مختلف خود نمایی کرده است، از این رو چیزی که امروز همه دشمنان ما و همه سر سپردگان آنها با انواع خوش رقصی ها درصدد تحقق آن هستند مقابله و مخالفت با با طرح شعار و ایده حاکمیت دینی و توانمندی مدیریت دینی در جوامع بشری است.

 

به گفته وی، مسلمانات کشورهای اسلامی باید از حادثه آفرینان و حاکمان بی لیاقت آل سعود در عربستان باید مطالبه خواهی کنند، از این رو امروز این سؤوال اذهان عمومی است که چرا این حادثه باید در فضای رقم بخورد که این فضا باید مظهر اثبات مدیریت دینداری و دینداری اسلامی باشد.

 

رییس سابق سازمان سازمان حج و زیارت گفت: آل سعود در اوج بی لیاقتی، بی لیاقتی خود را به نام اسلام و دین می گذارند و با استفاده از عنوان خادم خرمین شریفین و برخورداری از حکومت دینی و تسلط بر مکه و مدینه با رقم زدن چننی فاجعه ای بی لیاقتی خود را اثبات می‌کنند.

 

خاکسار گفت: با توجه به تکراری بودن مناسک حج که برای آل سعود، باید با استفاده از همه امکانات کشور عربستان حج را مدیریت می کردند و از وقوع چنین فاجعه دردناکی جلوگیری می کردند اما در عمل چنین نشد تا فاجعه رقم بخورد، بنابراین امروز باید دید چه کسانی و با کدام عقل و پیشینه و فکر و اندیشه ای بر این عرصه مدیریت کردند.

 

وی افزود: مناسک حج یک کار روتین و تکراری است که خانواده آل سعود حداقل بیش از 110 سال است در حال تکرار آن هستند و هر انسان نادانی می‌داند در مسیری که جمیعتی حرکت می کند  ایجاد کوچک ترین مانعی مساوی با یک حادثه دردناک است ، بنابراین هر انسان نادانی می داند در مسیر ی که جمعیت ملتهب و با ازدحامی است،  برای بروز حادثه احتمالی که دهها حادثه در منا اتفاق افتاده و این حادثه اولین آن نبود، باید تدبیر و اندیشه کند.

 

به گفته وی، هر جماعت نادانی می داند که ابزار و امکانات لازم را باید برای وضعیت خطرناک و بحرانی برای بازکردن  هرگونه مشکل و گره ای آماده کنند، برای چه کسی در دنیای امروز قابل قبول است که از یک بطری آب هم مضایقه کردند.  

 

خاکساریاد آور شد: مسأله حج متعلق به همه مسلمین است و اسلام است و اداره حج تجسم و تجلی توانمندی همه مسلمانان است و اگر طایفه ای و قومی لیاقت و توانایی اداره آن را ندارد حق همه مسلمانان است تا در این مورد دخالت کنند و برای اداره صحیح و اثبات توانمندی و لیاقت مندی مدیریت مراسم و مناسک حج را انجام دهد.  

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امروز همه مسلمانان و افراد با غیرت و با جرأت خواستار واکاوی و ریشه یابی این حادثه و به دست گرفتن نظارت و مدیریت مناسک حج هستند چرا که حج موضوعی است که متعلق به همه مسلمانان است و به دلیل اینکه آل سعود لیاقت اداره حج را ندارد مسلمانان کشوره ای اسلامی باید احساس مسؤولیت کنند و پاسخ این بی مسؤلیتی آل سعود را با نقش آفرینی خودشان در مراسم بدهند.  

 

وی افزود: چه مسائلی زمینه ساز بروز این حادثه بود، در عربستان  چه حوادثی رخ می دهد و چه اندیشه ای حاکم است که اجازه چنین سستی ها و بی مسؤولیتی ها و کوتاهی ها را که به دلیل باورهای نادرست مذهبی و باورها و برداشت های غلط فرقه ای و مسلکی زمنیه های چنین فاجعه هایی فراهم می شود.

 

رییس سابق سازمان سازمان حج و زیارت یاد آور شد: من حداقل10 سال با موضوع حج  ارتباط مستقیم داشتم ام و از مسوؤلیت های مختلفی از خدمه گری کاروان تا ریاست سازمان حج را برعهده داشته ام و سالهای متوالی با بخش های مختلف مردم عربستان زندگی کردم و آداب رسوم آنها را از نزدیک دیده ام و می‌دانم انسان در عربستان برای آل سعود دارای ارزش حقیقی و واقعی نیست.

 

خاکسار به اشاره به اینکه انسان در عربستان دارای ارزش حقیقی و واقعی نیست گفت: انسان ها در عربستان حتی به اندازه یک رای ارزش ندارند تا بتوانند در سرنوشت خود نقش داشته باشند و معتقدند این آل سعود است که باید حاکم سرنوشت میلیون انسان رقم بزنند.

 

به گفته وی طایفه و قوم آل سعود که برای حفظ منافع خود به راحتی دست به برادرکشی، انسان کشی و کودک کشی می زند و خود را تا سطح رژیم کودک کش تنزل می دهد مشخص است که برای جان انسان ها هیچ ارزشی قائل نیست.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: طایفه حاکم در عربستان که انسان های بی‌گناهی را به جرم فریاد بر استکبارجهانی، آمریکا و اسرائیل با گلوله به خاک خون می کشد چه ارزشی برای جان انسان ها قائل است که امروز در منا از جان انسان ها حمایت کند.

 

خاکسار در ادامه یاد آور شد: به جای مقصر دانستن مأمور سعودی و برخورد با او  باید مقصر این فاجعه بزرگ در جایی دیگر و در عمق اندیشه و باور مسلک گونه حاکمان سعودی پیدا کرد و اصلاح کرد، بنابراین تا باورهای غلط حاکمیت بر عربستان اصلاح نشود این حوادث وجود خواهد داشت.

 

به گفته وی، هرچند کمیته حقیقت یاب باید این فاجعه را در منا ریشه یابی کند و علت آن را پیدا کند، اما  فاجعه آنقدر آشکار است من و هیچ کسی امروز نمی تواند ادعا کند که این توطئه بوده است یا حرکت عمدی بوده است.

 

رییس سابق سازمان سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه از یک انسان بزرگ و رشید و دارای عقل انتظارات اولیه ای است که اگر برآورده نشود تداعی کننده علامت سؤال های فراوانی از جمله مرز  بین عمد و غیر عمد و مرز بین عمد و شبه عمد کجاست.

 

خاکسار همچنین با اشاره به حادثه حج عمره عید سال گذشته و تحریم حج عمره از سوی جمهوری اسلامی به نشانه اعتراض به این حرکت زشت و عدم امنیت اخلاقی در عمره گفت: تحریم عمره توسط جمهوری اسلامی به قصد تضمین برای حفظ امنیت است و امروز نیز همه مسلمانان و امت اسلامی باید خواستار امنیت در مناسک حج باشند.

 

وی افزود: امروز نیز این خروش و فریاد حق خواهانه و مطالبه گری اگر از سوی رهبر معظم انقلاب نبود هیچ اتفاقی را رقم نمی زد و حتی اجساد جان باختگان را هم تحویل نمی دادند، از این رو بعد از این نهیب و فریاد علی وار رهبر معظم انقلاب بود که همه ترفند ها در عربستان برگشت خورد و کسی بازی های مختلفی داشت تا اجساد را در عربستان دفن کند با پرواز خودشان به ایران فرستاد.

 

به گفته وی،  اگر این حرکت از سوی رهبر معظم انقلاب و جمهوری اسلامی ایران انجام نمی شد کشورهای دیگر جرأت حرف زدن نداشتند، از این رو بعد از این خروش رهبر معظم انقلاب بودکه برخی از کشورهای اسلامی تازه متوجه شدند تعداد جانباختگان آنها چند نفراست.

 

خاکسار با بیان این که امروز این مطالبه گری باید به عنوان یک تضمین ازسوی همه مسلمانان و مسؤولان امت اسلامی با استفاده از همه ظرفیت های موجود رقم بخورد اما به جرأت می گویم این اطمینان در عربستان رقم نخواهد خورد  مگر اینکه همه کسانی که در حوزه برگزاری حج مسؤولیت دارند دخالت و یا حداقل نظارت کنند.

 

شایان ذکر است مراسم بزرگداشت جان باختگان مکه و منا یکشنبه شب توسط آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان در مسجد صادقیه و با حضور خیل عظیم مردم  عظیم مردم این شهرستان برگزارشد./1307/202/ب1

ارسال نظرات