۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۹۲۶۳۶
کارشناس حوزوی مطرح کرد؛

نقش مستقیم حجاب و عفاف در تأمین امنیت روانی جامعه

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه جوامعی راه موفقیت و توسعه تمدنی را طی می‌کنند که از نظر روانی امنیت داشته باشند، گفت: در جوامعی که هیچ قید و بند اخلاقی وجود ندارد مردم از علم و فرهنگ غافل شده و تنها برای به دست آوردن نفسانیات تلاش می‌کنند.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مجیدی ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون(س) حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به اینکه امنیت روانی و سلامت اخلاقی از مهم‌ترین پیامدهای حفظ پوشش در جوامع انسانی است، افزود: انسان فطرتاً به پوشش گرایش داشته و از اینکه خود را در مقابل چشم دیگران عریان و لخت کند گریزان است.

 

وی افزود: در داستان آدم و حوا(ع) که در قرآن مجید و سایر کتاب‌ها آسمانی آمده است زمانی که در اثر گناه پوشش و حجاب حضرت آدم و حوا(ع) از بین رفت آن دو نفر برای اینکه دیگران آن‌ها را نبینند خود را با برگ دختران پوشاندند و مخفی شدند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه لخت و عریان شدن تنها در طول تاریخ در جوامع جاهلی و خیلی ابتدایی رواج داشته است، تصریح کرد: همه این جوامع همانطور که در آیات قرآن آمده است نابود شده‌اند و از آن‌ها هیچ نسل و خلقی به جای نمانده است.

 

خانم مجیدی با تأکید بر اینکه شیوع بیماری‌ها مختلف، افزایش نارسایی‌ها در کودکان و افزایش فرزندان بدون سرپرست و کودکان خیابانی و از بین رفتن حسن مسؤولیت پذیری مردان از مهم‌ترین پیامدهای بی حجابی است، ادامه داد: زنانی که به دنبال همسر خود را لخت و عریان می‌کنند نه تنها به هدف خود نمی‌رسند بلکه زمینه افزایش بی بندباری مردان را فراهم می‌کنند زیرا زمانی که مرد از راه نگاه نیاز خود را برآورده کرد دیگر نیازی به ازدواج و تحمل بار سخت مسؤولیت زندگی زن و فرزندان ندارد.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: امروزه یکی از دلایل افزایش سن ازدواج در جوانان این است که بی حجابی در جامعه زیاد شده زیرا زمانی که مردان جوان برای برآورده شدن حاجت های خود راه دیگری به جز ازدواج داشته باشند قطعاً به ازدواج رغبتی نشان نخواهند داد.

 

خانم مجیدی با بیان اینکه حجاب و عفاف تشکیل و تحکیم بنیان خانواده را تضمین می کند، تصریح کرد: اگر نمی‌خواهیم که همسران ما در اجتماع به انواع روابط آلوده شده و وفاداری آن‌ها نسبت به خانه کاهش یابد باید نه تنها خود حجاب و عفاف را رعایت کرده بلکه دختران و سایر زنان را هم به رعایت حجاب و پوشش دعوت کنیم.

 

وی یادآور شد: حجاب بهترین تضمین برای صلابت علمی و اخلاقی جوامع بشری است./968/پ202/ی

ارسال نظرات