۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۹۲۵۸۷
امام جمعه چالوس:

آل‌سعود چهره ضدبشریت خود را در حادثه منا به جهانیان ثابت کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس با بیان این که آل‌سعود چهره ضدبشریت خود را در حادثه منا به جهانیان ثابت کرد، گفت: همین موضوع دلیل متقن است که مدیریت حرمین شریفین از دست آنها خارج و از سوی کشورهای اسلامی اداره شود.
حجت الاسلام راشدي نوري امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری، امام چالوس عصر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی این شهرستان به حادثه غم‌بار منا اشاره کرد و اظهار داشت: دولت عربستان سعودی باید مسژولیت این حادثه تلخ را بپذیرند و از مسلمانان جهان و کشورهای حادثه‌دیده عذرخواهی کند.

 

وی با تأکید بر این که باید یک کمیته حقیقت‌یاب از کشورهای اسلامی ابعاد وسیع این حادثه را بررسی کند، اظهار داشت: مجرمان این واقعه باید شناسایی شده و به مجازات برسند.

 

امام جمعه چالوس تصریح کرد: اگر فرمایشات مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نبود، عربستان سعودی از هرگونه همکاری با مسؤولان کشور ما پرهیز می‌کرد.

 

حجت الاسلام راشدی با بیان این که کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در حادثه منا نشان از دشمنی دیرینه آل‌سعود با اسلام دارد، ادامه داد: آل‌سعود نشان داد همان روش دشمنان صدر اسلام را در پیش گرفتند و هیچ ارزش و احترامی برای امت اسلامی قائل نیست.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آل‌سعود لیاقت پرده‌داری کعبه و نیز مدیریت حرمین شریفین را ندارد، خاطرنشان کرد: حوادث مشابه امسال و سال های گذشته نشان داد که آل‌سعود چشم دیدن تجمعات گسترده مسلمانان را ندارد.

 

امام جمعه چالوس با انتقاد شدید از سکوت مرگبار برخی سران کشورهای اسلامی و همچنین سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر در برابر این جنایت آل سعود، تصریح کرد: متأسفانه مجامع حقوق بشری همانند گذشته در برابر جنایت های انسانی در کشورهای اسلامی سکوت کرده است.

 

وی با بیان این که حادثه منا نشان داد، آل‌سعود مانند رژیم صهیونیستی از گسترش اسلام ناب محمدی هراسان است، تاکید کرد: مسؤولان کشورهای اسلامی باید زمینه‌ای را فراهم کنند که مدیریت حرمین شریفین از دست آل‌سعود خارج شود.

 

حجت الاسلام راشد نوری با بیان این که وهابیت در خاندان سعودی ریشه دارد، ادامه داد: این رژیم آدم‌کش وقتی دید که در یمن، عراق و سوریه نمی‌تواند اقدام اثرگذاری علیه مسلمانان انجام دهد در حادثه منا کینه‌توزی خود را نسبت به حجاج نشان داد و دست به کشتار ظالمانه‌ای زد که در تاریخ مشابه آن وجود ندارد.

 

وی با بیان این که آل‌سعود چهره ضدبشریت خود را در حادثه منا به جهانیان ثابت کرد، افزود: همین موضوع دلیل متقن است که مدیریت حرمین شریفین از دست آنها خارج و از سوی کشورهای اسلامی اداره شود.

 

امام جمعه چالوس ادامه داد: همه شواهد و قرائن نشان می‌دهد آل‌سعود به عمد نسبت به کشتار حجاج اقدام کرد و مسؤولان آل‌سعود باید به افکار عمومی جهان بابت این همه کشتار بی‌رحمانه پاسخگو باشند.

 

وی با بیان این‌که حرمین شریفین اختصاص به کشور خاصی ندارد، اذعان کرد: آل‌سعود لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارند، همه اتفاقات حج امسال نشان از بی‌کفایتی سران آل‌سعود دارد، سران عربستان چشمان خود را باز کنند و از جنایاتی که در حج امسال اتفاق افتاده درس بگیرند تا در سال‌های آینده شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

 

حجت الاسلام راشدی آل سعود را مزدور آمریکا و صهیونیست ها در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: سیاست‌های خباثت‌آلود آل سعود تنها در جهت تأمین منافع آمریکا و صهیونیست ها در منطقه است./950/202/ب2

ارسال نظرات