۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۲۹۲۲۳۲
آیت الله نظری:

عزت و عظمت شیعه در سایه غدیر حاصل شده است/ آل سعود از خودکامگی دست بردارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری با بیان این‌که عزت و عظمت شیعه در سایه غدیر حاصل شده است، گفت: تقویت جایگاه مقام امامت و ولایت امری مهم و ضروری است که باید بیشتر در جامعه تقویت شود.
حضرت آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه، مؤوسس و بنیانگذار دهه غدیر امروز در مراسمی که به مناسبت عید بزرگ امامت و ولایت در ساری برگزار شد، امامت را نعمتی عامه دانست و گفت: نعمت نبوت با خاتم نبوت و تکمیل و تنزیل قرآن خاتمه پیدا کرد.

 

وی با بیان این که نعمت امامت باید باشد چون وظیفه آن بیان و حفاظت است، افزود: اگر در جایی در این اجمالی دارد حضور امامت ضروری است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که پس از تلاش های گسترده ائمه اطهار(ع) و امامان معصوم، اما نتیجه مطلوب در دنیا حاصل نشد، افزود: این مسأله ضرورت وجود امام زمان(عج) را حتمی و واجب کرد.

 

بنیانگذار دهه غدیر کشور با بیان این که همه انبیای الهی در نهایت به وجود حضرت ولیعصر(عج) منتهی شدند، تصریح کرد: آنگاه که ایشان ظهور می کنند عدل و عدالت حقیقی در دنیا حاکم خواهد شد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که امروز شیعه در دنیا اقتدار و عظمت دارد، خاطرنشان کرد: به حتم روزی شیعیان در دنیا حاکم خواهند شد و همین مسأله دشمنان اسلام و امت شیعه را بسیار عصبانی کرده و هر روز شاهد توطئه افکنی آنها علیه شیعیان هستیم، اما دشمنان بدانند که شیعه در سایه قرآن و اهل بیت(ع) در دنیا عزت و افتخاری دو چندان دارد.

 

آیت الله نظری بر ضرورت تبیین صحیح مسأله غدیر در جامعه تأکید کرد و با بیان این که موضوع غدیر باید همچون گذشته محکم و محترم بوده و در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: تقویت جایگاه مقام امامت و ولایت امری مهم و ضروری است که باید بیشتر در جامعه تقویت شود.

 

وی با بیان این که نخستین حکومت شیعی در مازندران تشکیل شد، گفت: مسأله غدیر باید به صورت محتوایی و ریشه ای از سوی شیعیان به دنیا معرفی شود. 

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که تنها برگزاری جشن‌های ظاهری برای معرفی غدیر کافی نیست، تصریح کرد: نباید به مسأله غدیر نگاهی سطحی داشت، باید عمل، فکر و روح را نسبت به این مسأله مهم تغییر داد.

 

وی ادامه داد: دهه غدیر را باید با علم پیش برد، پرداختن به برخی برنامه‌های سطحی نمی‌تواند به جهانی سازی مسأله غدیر کمک کند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که شیعه در قانون و پیشوا قوی است، و توان پاسخ به بسیاری از مسائل را دارد، تصریح کرد: شیعیان باید این مسأله را در عمل به دنیا ثابت کنند.

 

بنیانگذار دهه غدیر با بیان این که نمی‌توان جهان را بدون حجت الهی و نبی و امام تصور کرد، گفت: زیرا بدون وجود آنها چیز دیگری نیز نخواهد بود.

 

وی با بیان این که دهه غدیر یک نعمت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و اخلاقی برای بشریت است، تصریح کرد: غدیر، برای زنده ساختن انسان ها آمده و این یک واقعیت غیر قابل انکار محسوب می شود.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که مسأله غدیر باید همانند فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی نهادینه شود، بیان داشت: باید از همه ظرفیت ها به منظور جهانی سازی فرهنگ غدیر بهره گرفت.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه انسانی در منا اشاره کرد و با بیان این که بسیاری از حجاج کشورهای اسلامی در حادثه غمبار به لقاء الله پیوستند، خاطرنشان کرد: آل سعود باید به صورت رسمی از امت اسلامی به ویژه ملت ایران عذرخواهی کند و از دست از این خودسری های علیه امت اسلامی بردارد.

 

بنیانگذار دهه غدیر به سخنرانی قاطعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش آموختگی افسران نیروی دریایی خطاب به آل سعود اشاره کرد و گفت: سخنان هوشمندانه، قاطعانه و عزت آفرین رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب تغییر رویکرد آل سعود در برخورد با جانباختگان و مجرحان حادثه منا شد و سبب شد این حکومت خودسر و دست نشانده از سیاست های خود در برابر ملت ایران عقب نشینی کند./950/202/ب2

ارسال نظرات