۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۹۲۱۳۳
امام جمعه چالوس:

هشدار قاطعانه رهبر معظم انقلاب سبب عقب نشینی مقامات آل سعود شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس با بیان این که سخنرانی قاطعانه مقام معظم رهبری در خصوص عملکرد ضعیف آل سعود در مدیریت حج امسال و فاجعه انسانی منا، موجب تغییر لحن دولت عربستان در رسیدگی به وضعیت جانباختگان و مصدومان این حادثه شد، گفت: هشدار جدی معظم‌له موجب عقب نشینی و تغییر لحن مقامات آل سعود شد.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام راشدی نوری امام جمعه چالوس، امروز در جمع مسؤولان این شهرستان با اشاره به فاجعه مصیبت بار سرزمین وحی گفت: امسال عید قربان با فاجعه ای که در سرزمین منا رخ داده است تبدیل به عزا شد.

 

وی حادثه غمبار منا را لکه ننگ و سیاهی بر کارنامه کثیف آل سعود دانست و خاطرنشان کرد: حوادث امسال که چند بار تکرار شد نشان از بی کفایتی و سوء نیت حاکمان آل سعود دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آل سعود به جای مدیریت صحیح مناسک حج امسال همه توان خود را برای کشتار مردم مظلوم و بی گناه یمن به کار گرفته است، تصریح کرد: آل سعود به جای فرافکنی باید مسؤولیت این فاجعه اسفبار را بپذیرد و به طور رسمی از کشورهای مسلمان عذرخواهی کند.

 

حجت الاسلام راشدی با بیان این که این لکه ننگ تا ابد بر پیشانی آل سعود خواهد ماند، افزود: رژیم آل سعود به عنوان مهم ترین حامی تروریسم در منطقه امروز همچون رژیم صهیونیستی به غده ای سرطانی تبدیل شده است.

 

امام جمعه چالوس با اشاره به این که این اولین و آخرین حادثه مرگبار در ایام حج در طول سال های تصدی آل سعود بر حرمین شریفین نیست و بارها تکرار شده است، ادامه داد: در حالی که در اربعین حسینی در کربلا بیش از بیست میلیون زائر با توجه به وضعیت امنیتی و حاکمیت عراق حضور دارند کمترین حادثه ای اتفاق نمی افتد اما بی تدبیری و سوء نیت آل سعود این فاجعه بزرگ انسانی را رقم زد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مسؤولیت این فاجعه دردناک با دولت سعودی است، بیان داشت: کشورهای اسلامی باید برای اداره حرمین شریفین تدبیری بیندیشند و دولت جمهوری اسلامی باید رایزنی های لازم را با سایر کشورهای اسلامی انجام دهد.

 

حجت الاسلام راشدی به سخنان قاطع روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش آموختگی افسران نیروی دریایی ارتش در نوشهر اشاره کرد و گفت: سخنرانی قاطع ایشان به دشمنان فهماند که جمهوری اسلامی در دفاع از خود جدی و کاملاً مقتدر است.

 

امام جمعه چالوس با بیان این که سخنرانی قاطعانه مقام معظم رهبری در خصوص عملکرد ضعیف آل سعود در مدیریت حج امسال و فاجعه انسانی منا، موجب تغییر لحن دولت عربستان در رسیدگی به وضعیت جانباختگان و مصدومان این حادثه شد، تصریح کرد: هشدار جدی مقام معظم رهبری موجب عقب نشینی و تغییر لحن مقامات آل سعود شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مقامات آل سعود باید مراقب اظهار نظرهای خود باشند، خاطرنشان کرد: دولت و ملت ایران در دفاع از خود با هیچ کشوری تعارف ندارد و پاسخ آنها سخت و کوبنده خواهد بود.

 

حجت الاسلام راشدی با بیان این که سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به آل سعود کاملاً عزتمندانه و مایه دلگرمی ملت بزرگ ایران اسلامی بود، تصریح کرد: پس از این سخنرانی قاطعانه مقام معظم رهبری شاهد تسریع در رسیدگی به امور حجاج جان باخته و حادثه دیده فاجعه منا بودیم.

 

امام جمعه چالوس با اشاره به این که همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند، پاسخ نظام مقدس جمهوری اسلامی به دشمنان ملت سخت و کوبنده خواهد بود، بیان داشت: پس از رفتار ناشایست رژیم آل سعود با حجاج ایرانی، این سخنان قاطعانه مقام معظم رهبری بسیاری از معادلات را تغییر داد.

 

وی نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحولات جهانی و منطقه ای را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: ایشان همواره با سخنرانی های روشنگرانه خود نقشه ها و توطئه های شوم دشمنان را خنثی می کنند./950/202/ب3     

ارسال نظرات