۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۹۲۱۱۲
نماینده مردم تبریز مطرح کرد؛

ضرورت فرهنگ سازی در ترویج کتاب خوانی

خبرگزاری رسا ـ پزشکیان با اشاره به نقش دولت و مجلس در کتاب خوانی و ترویج آن، گفت: فرهنگ سازی در ترویج کتاب خوانی ضرورت دارد و این امر باید با برنامه‌ریزی تحقق پیدا می کند.
مسعود پزشکيان، نماينده مردم تبريز در مجلس

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: کتاب و کتاب خوانی اولین موضوعی بود که از ابتدای انقلاب مورد توجه مسؤولان نظام قرار گرفت و هنوز نیز به عنوان یک دغدغه مطرح است.


وی با اشاره به انتشار 60 هزار عنوان کتاب در سال، ابراز داشت: با وجود گسترش و رشد قابل توجه در زمینه کتاب، امام تا نتیجه مطلوب هنوز نیز فاصله داریم، هنوز نیز مسأله کتاب و کتاب خوانی آن طور که باید به نتیجه نرسیده و مطلوب نمی باشد.


نماینده مردم تبریز با ابراز خرسندی از افتتاح سیزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز در کنار نمایشگاه قرآن و عترت، نمایشگاه دفاع مقدس و رسانه های دیجیتال، اذعان داشت: نمایشگاه کتاب یک رویداد بزرگ و ارزشمند فرهنگی در استان است که می تواند در عرصه فرهنگ استان مفید باشد.


وی با تأکید بر اطلاع رسانی گسترده و به موقع نمایشگاه کتاب و رویدادهای آن، افزود: این اطلاع رسانی باعث خواهد  شد تا همگان از این فرصت فرهنگی بهره کافی ببرند، در کنار برگزاری نمایشگاه کتاب آن چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد ترویج فرهنگ کتاب خوانی است.


پزشکیان ادامه داد: در این راستا همه مسؤولان باید احساس وظیفه کنند که قاعدتا نقش دولت با داشتن برنامه بسیار مهم و پررنگ خواهد شد، متأسفانه اعتبارات و منابع در این زمینه کم است که باید از سوی دولت و مجلس توجه بیشتری به آن شود.


وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی مطالعه در میان جوانان و نوجوانان، تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز در برای مطالعه دانش آموزان باید فرهنگ سازی کند و با ایجاد گروه های مطالعه بر اساس موضوع خاص از جمعه راه کارهای این فرهنگ سازی می باشد.


نماینده مردم تبریز با بیان این‌که هیچ امری با شعار به نتیجه نرسیده است، خاطرنشان کرد: ترویج کتاب خوانی نیز با شعار تحقق پیدا نخواهد کرد، برای آن باید فرهنگ سازی شود و جزء برنامه و فرهنگ زندگی مردم کشور مان مبدل شود./854/302/ب3

ارسال نظرات