۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳
کد خبر: ۲۹۱۴۳۸
امام جمعه بهشهر:

استفاده از محتوای غنی فرهنگ اسلامی راه مقابله با هجمه‌های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر، استفاده از محتوای غنی فرهنگ اسلامی را بهترین راه برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و گفت: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی زمینه برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه به خوبی فراهم شده است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر شب گذشته در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر این شهرستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اقتدار، استقامت و ایثار رزمندگان و شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس، ابهت شرق و غرب را بر هم زد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: امروز جامعه ما به برکت نام و یاد شهدا و دستاوردهای آنان پویا و زنده است و باید همان گونه که شهدای ما برای حفظ ارزش ها و آرمان های مقدس انقلاب اسلامی جانفشانی کردند ما نیز ادامه دهنده راه آنان باشیم.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، بر فرهنگ سازی و فضاسازی مناسب شهری در این ایام تاکید کرد و یادآور شد: تعزیه از جمله هنرهای آیینی و دینی است که باید از تحریف به دور باشد و تعزیه مناسب در ایام محرم به مردم ارائه شود.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که شهرما باید فضاسازی و برنامه ریزی مناسب در مراسم تولد و شهادت داتشه باشد، یادآور شد: خوشبختانه برنامه ریزی مناسبی در راستای فضاسازی محیطی در مناسبت های مختلف در بهشهر انجام شده و با دقت انجام می شود که باید در ارائه برنامه های فرهنگی نیز توجه بیشتری اعمال شود.

 

وی گفت: توجه به مسائل دینی، فرهنگی و ارزشی از جمله مسائلی است که باید در شورای اسلامی شهر و کمیسیون فرهنگی مورد توجه ویژه قرار گیرد و بدون اغراق در مسائل دینی و فرهنگی، ارزش ها منتقل شود.

 

امام جمعه بهشهر همچنین فراهم کردن امکانات لازم برای پرسنل خدوم آتش نشانی را از ضرورت های مهمی دانست که باید در دستور کار قرار گرفته و مسؤولان با دغدغه بیشتری در این راستا وارد شوند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، اﺷﺎﻋﻪ ﻓﺮھﻨﮓ اﺻﯿﻞ اﺳﻼﻣﯽ را ﯾﮑﯽ از ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ راھﮑﺎرھﺎی رﺷﺪ و ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻓﺮھﻨﮕﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: ﻓﺮھﻨﮓ ﻏﺮب ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺎ آزادیھﺎی ظﺎھﺮی و دروﻏﯿﻦ ﺧﻮد ﺑﺎ ﻓﺮھﻨﮓ اﺻﯿﻞ اﺳﻼﻣﯽ، اﯾﺮاﻧﯽ ﺟﻮاﻧﺎن ﮐﺸﻮر در ھﻢ آﻣﯿﺨﺘﻪ ﺷﻮد.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) و معارف قرآنی راهگشای سعادت و تعالی انسان است، افزود: انسان می تواند با بهره گیری از اندیشه های ناب دینی سعادت و رستگاری را برای خود محقق کند.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر در ادامه سخنان خود ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﻓﺮھﻨﮓ ﻏﺎﻟﺐ ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی اﺻﻮل دﯾﻨﯽ و اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: اﻣﻮر ﻓﺮھﻨﮕﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﯾﺪ طﻮری ﺳﺎﻣﺎﻧﺪھﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﺳﻼﻣﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺟﺮاﯾﯽ ﺷﻮد.

 

حجت الاسلام جباری اﺷﺎﻋﻪ ﻓﺮھﻨﮓ اﺻﯿﻞ اﺳﻼﻣﯽ را ﯾﮑﯽ از ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ راھﮑﺎرھﺎی رﺷﺪ و ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻓﺮھﻨﮕﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: ﻓﺮھﻨﮓ ﻏﺮب ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺎ آزادیھﺎی ظﺎھﺮی و دروﻏﯿﻦ ﺧﻮد ﺑﺎ ﻓﺮھﻨﮓ اﺻﯿﻞ اﺳﻼﻣﯽ، اﯾﺮاﻧﯽ ﺟﻮاﻧﺎن ﮐﺸﻮر در ھﻢ آﻣﯿﺨﺘﻪ ﺷﻮد.  

 

امام جمعه بهشهر ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮاﯾﻦ ﮐﻪ اﻣﺮوز ﻧﻈﺎم ﻣﻘﺪس ﺟﻤﮫﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان در ﺟﮫﺎﻧﯽ ﺷﺪن اﺳﻼم ﻧﺎب رﺳﺎﻟﺖ ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ ﺑﺮ ﻋﮫﺪه دارد، گفت: مقابله با هجمه های فرهنگی نیازمند انسجام در برنامه های فرهنگی است.

 

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که برنامه های فرهنگی ما در کشور باید با مبانی اسلام و انقلاب مطابقت داشته باشد، تصریح کرد: نباید شاهد مسائلی در کشور باشیم که با مبانی اسلامی و انقلابی ما در تضاد است.

  

حجت الاسلام جباری استفاده از محتوای غنی فرهنگ اسلامی را بهترین راه برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و افزود: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی زمینه برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه به خوبی فراهم شده است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بهشهر نیز در این دیدار با بیان این که وظیفه شورا و شهرداری کار فرهنگی و اجتماعی است، اظهار داشت: شورا و این کمیسیون در دوره جدید تلاش دارد تا به پیشرفت و توسعه شهری برای ارتقای شهر کمک کند.

 

خانم حسینی افزود: سیاست های کلی و چشم انداز کمیسیون فرهنگی اجتماعی در دوره چهارم شورا در نخستین جلسه ای که در روزهای گذشته برگزار شد، تدوین شد و امیدواریم با پند و نصایح امام جمعه، بزرگان و دلسوزان بهشهر، بریا توسعه شهری تواننمد و پویا برای شهرواندان تلاش کنیم.

 

وی گفت: تلاش داریم تا در مسیر ارزش ها گام برداشته و در فرهنگ سنتی را به فرهنگ پویای اسلامی تبدیل و روحیه نشاط و شور را به شهر و شهروندان تزریق کنیم./1317/202/ب3

ارسال نظرات