۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۹۱۲۹۳
آیت‏الله احمدی فقیه یزدی:

علمای اسلام باید در برابر رفتار غیر انسانی آل سعود موضع صریح اتخاذ کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت‏الله احمدی فقیه یزدی با تذکری به علمای شیعه و سنی گفت: امروز برای همه جهان ثابت شده که ال سعود وهابی دشمن شیعه و سنی است و باید مسلمانان را برای مقابله با ان بسیج کنند.
حجت الاسلام والمسلمين فقيه يزدي / 1

آیت‏الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با انتقاد از رفتار غیر انسانی آل سعود با حاجیان خانه خدا گفت: در مسأله حج مهم‏ترین هدف حفظ شعائر الهی است اما اگر این هدف با هتک حرمت به ناموس و جان حاجیان نقض شود دیگر جایی برای بزرگداشت این شعائر باقی نخواهد بود.

 

وی در ادامه با تاکید بر این که رفتار سعودی ها بسیار غیر انسانی است، افزود: آل سعود جنایت کار نه تنها این جرم بزرگ را مرتکب شده است بلکه سعی می‏کند این کار را به دوش دیگران بیاندازد که این نهایت خباثت آنها را می‏رساند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با ارائه پیشنهادی به مسلمانان جهان خاطر نشان کرد: اگر همه مسلمانان با هم یکی شوند بدون تردید آل سعود خواهد ترسید و ان شاء‏الله مقدمه نابودی آن فراهم خواهد شد.

 

وی به تشریح مسأله فقهی حج پرداخت و تصریح کرد: از شرایط وجوب حج استطاعت است و حفظ شؤون حاجیان بدون تردید از مهم‏ترین شرایط استطاعت است و وقتی حاجیان به روش های مختلف هتک حرمت می‏شوند دیگر برای استطاعت جایی نخواهد ماند.

 

آیت‏الله احمدی فقیه یزدی آل سعود را نوکر استکبار دانست و ابراز داشت: آل سعود امروز به تروریسمی جانی تبدیل شده است و با ایجاد جنگ در یمن، سوریه و عراق سعی در کشتار مسلمانان دارد و مسلمانان باید با اتحاد این رژیم طاغوتی را از بین ببرند.

 

وی اظهار داشت: بهترین راهکاری که امروز برای مقابله با آل سعود مطرح است تعطیلی موقت حج از سوی همه مسلمانان است و اگر همه متحدانه تصمیمی قاطع اتخاذ کنند آل سعود ادب خواهد شد.

 

این کارشناس دینی تأکید کرد: امام علی(ع) در نهج‏البلاغه می‏فرمایند حج را تعطیل نکنید تا کفار شما را نبلعند، حج به قدری  عظمت دارد که نماد حفظ اسلام است به همین سبب مسلمانان نباید به فکر تعطیلی دائم حج باشند بلکه حفظ حج از ملزومات اصلی اسلام است اما باید اقداماتی مناسب برای تأدیب آل سعود انجام شود.

 

آیت‏الله احمدی فقیه یزدی با تذکری به علمای شیعه و سنی خواستار شد: آل سعود دشمن همه فرق اسلام اعم از شیعه و سنی است؛ بنابراین همه علمای شیعه و سنی باید دست در دست هم مسلمانان را برای نابودی این رژیم پلید آماده کنند./1329/ت302/ج

ارسال نظرات