۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۹۱۲۹۱
رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد:

رسالت طلاب زمنیه سازی برای ظهور امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد با اشاره به این که علم باید همراه با تزکیه باشد، گفت: طلاب لباس سربازی امام زمان(عج) را به تن می کنند و رسالت آن ها، زمنیه سازی برای ظهور حضرت است.
رسالت طلاب زمنیه سازی برای ظهور امام زمان است رسالت طلاب زمنیه سازی برای ظهور امام زمان است رسالت طلاب زمنیه سازی برای ظهور امام زمان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد حسین مهدوی مهر رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب خواهر جامعه المصطفی مشهد که در سالن اجتماعات مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی مشهد برگزار شد، گفت: در کنار علم باید تهذیب صورت گیرد؛ چرا که تزکیه بر تعلیم مقدم است.

 

وی ابراز کرد: همان گونه هر سازمانی مقررات و الزاماتی دارد و با وارد شدن به هر سازمانی باید مقررات آن را بپذیرید، ورود به مرکز جامعه المصطفی که متعلق به امام زمان است، الزاماتی دارد و ورود به سیستم، به معنای پذیرش الزامات و تعهدات است.  

 

حجت الاسلام مهدوی مهر گفت: طلبه موظف به مطالعه دروس است و اگر درس نخواند، عنوان طلبگی برای او صدق پیدا نمی کند.

 

رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد با اشاره به این که داستان کسب علم در فضای طلبگی با داستان کسب علم در مجامع دیگر متفاوت است، افزود: ممکن است دانشجویی در دانشگاه خوب درس بخواند، اما مقید به رعایت تعهدات اخلاقی نباشد، امادر عالم طلبگی، تحصیل باید همراه با الزامات اخلاقی باشد و آن چه مخالف شئونات اسلامی است از طلبه نباید دیده شود. 

 

حجت الاسلام مهدوی مهر به اهمیت همراهی تعلیم و تزکیه اشاره کرد و افزود: عسل به عنوان یک نوشیدنی شفا بخش اگر در ظرف آلوده باشد، قابل خوردن نیست. علم بدون تزکیه نیز مانند عسلی است که در ظرف آلوده قرار دارد. 

 

رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد افزود: همانگونه که تحصیل و کسب علم، مقوم برای عنوان طلبگی است، تزکیه نیز مقوم است برای عنوان طلبگی.

 

رسالت طلاب، زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است

وی با اشاره به این که هدف طلاب، زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است، ابراز کرد: ما می خواهیم و دوست داریم که سرباز امام زمان(عج) باشیم، ما می خواهیم با نگاه غایی به هدف باندیشیم و هدف ما این است که نتیجه کار ما مستقیما و با واسطه زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) و رسیدن به مدینه فاضله ای باشد که امام زمان(عج) آن را ایجاد می کنند و رسیدن به این هدف بدون تحصیل و تهذیب امکان پذیر  نیست.

 

حجت الاسلام مهدوی مهر خطاب به طلاب گفت: شما ناملایمات و سختی ها را تحمل می کنید تا به هدف برسید و اگر خود را به زحمت می اندازید بدون آن که به هدف باندیشید، بدانید که اشتباه می کنید.
رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد افزود: طلاب باید هدف بزرگ انتخاب کنند تا مسائل و مشکلات برای آن ها قابل تحمل شود. 

 

حجت الاسلام مهدوی مهر گفت: جامعه المصطفی مرکزی است که زمینه ساز رسیدن طلاب به اهدافشان است؛ طلاب باید برای رسیدن به کمال به هم توصیه کنند و مراقب یکدیگر باشند.

 

رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد ابراز کرد: برای رسیدن به قله های کمال با یکدیگر حرکت کنید و هوای یکدیگر را داشته باشید و در این مسیر مراقب شیطان باشید.

 

وی افزود: طلبه باید تلاش کند تا زمانی که از این مرکز فارغ التحصیل شد، برای یکی از اهداف امام زمان(عج) انتخاب شده باشد./1309/202/ب3

ارسال نظرات