۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۹۱۰۱۷
حجت الاسلام پناهیان:

عالم نا آشنا به زمان دردی از جامعه دوا نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: بنابر فرمایش امام راحل(ره) اگر یک عالم دینی زمان خود را نشناسد به درد جامعه خود نمی خورد، این فرد مانند طبیبی است که بیماری را تشخیص نمی‌دهد، هم اکنون زمان دچار تغییرات زیادی شده است و ما باید معادلات را بشناسیم.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان حجت الاسلام عليرضا پناهيان حجت الاسلام عليرضا پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم سوگواری به مناسبت جان باختگان حادثه منا که ظهر امروز یکشنبه در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به فاجعه اخیر مکه مکرمه، تصریح کرد: نمی توان قبول کرد این اتفاق ناشی از ضعف مدیریتی باشد، اگر در مسیر عبور مردم حرکت کرده باشید متوجه می شوید که ضعف مدیریتی در این حادثه دخیل نبوده است، باید توجه شود حداقل مدیریت نیز می توانست از این اتفاق جلوگیری کند.

 

وی افزود: در صفوف حجاج حرکت آرام بوده و از سرعت پیاده روی بین کوه صفا و مروه نیز آهسته تر است اما اگر شعاری در این مکان از مردم شنیده شود سربازان عربستانی سریع آن را پیگیری می کنند.

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به علت وقوع حادثه منا، اظهار داشت: مردم در منا انگیزه ای برای حل دادن ندارند زیرا تا شب فرصت عبور از مسیر را دارند، این مسیر به دلیل بی تدبیری بسته نشد و باید توجه شود آنها حتما با تدبیر مسیر را بسته بودند.

 

وی افزود: برخی از اخبار شنیده شده از مکه قابل بیان نیست، گاهی دروغ های بزرگی را بیان می کنند که فردی آن را مانند جریان هولوکاست باور نمی کند، حمله تروریست ها به برج های دوقولو نیز ازجمله دروغ هایی است که مردم باور نکرده اند، آنها حتی بطری های آب را در میان مردم توزیع نکردند.

 

استاد برجسته حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این حادثه بزرگ و قتل عام مسلمانان است، ابراز داشت: عربستان با همکاری صهیونیست ها این اقدام را انجام دادند.

 

وی افزود: آنها چند سال قبل ماجرای جنگ تمدن ها را به راه انداختند، ما نه به گفت‌وگوی تمدن ها اعتقاد داریم و نه به نبرد تمدنی، گفت‌وگو زمانی صورت می گیرد که طرف مقابل اهل صحبت باشد، آنها اهل گفت‌وگو نیستند.

 

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: حتی صدام و فراعنه این جنایات آل سعود را انجام نمی دادند، آنها در مقابل پدری بچه سه ساله را ترور می کنند و جگر او را می خوردند، ما اهل جنگ با تمدن ها نیستیم و حتی یک موشک به سمت آنها پرتاب نکردیم.

 

نظام ولایی یک حرکت عقلانی برای پرکردن خلأ در جهان است
وی افزود: در زمینه فکری باید توجه شود قرآن کریم در کشورهای اروپایی از کتب پرفروش محسوب می شود، ما حتی یک ریال برای تمدن غرب خرج نکردیم و مردم دنیا به سمت تمدن اسلامی می آیند، نظام ولایی یک حرکت عقلانی برای پرکردن خلأ در جهان است.

 

استاد برجسته حوزه و دانشگاه با اشاره به روایات اهل بیت(ع)، گفت: فردی که زمان خود را بشناسد اشتباهات به سوی او هجوم نمی آورد و شخصی که آگاه به زمان خود نباشد غرق اشتباه خواهد شد، شناخت زمان برای هر انسانی لازم است.

 

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره)، تصریح کرد: بنابر فرمایش امام راحل(ره) اگر یک عالم دینی زمان خود را نشناسد به درد جامعه خود نمی خورد، این فرد مانند طبیبی است که بیماری را تشخیص نمی‌دهد، هم اکنون زمان دچار تغییرات زیادی شده است و ما باید معادلات را بشناسیم./811/202/ب1

ارسال نظرات