۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۲۹۰۶۰۲
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران:

عربستان شایستگی اداره حرمین شرفین را ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران گفت: عربستان جایگاه اداره حرمین شرفین را از دست داده و سال‌ها وحشیانه به عنوان آلت دست صهیونیسم و آمریکا به اختلاف افکنی در منطقه می‌پردازد.
حجت‌الاسلام عبدالعلي گواهي، نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران کشتار حجاج

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حوادث اخیر مکه بخصوص فاجعه خون‌بار منا و ضمن تسلیت به همه بازماندگان جانباختگان مظلوم این حادثه، گفت: مکه جای نزول وحی و محل بعثت نبی اکرم(ص) و جایگاهی است که قرآن می‌فرماید هر کس وارد مکه شود در امنیت کامل خواهد بود.

 

وی افزود: عربستان جایگاه اداره حرمین شرفین را از دست داده و سال‌ها وحشیانه به عنوان آلت دست صهیونیسم و آمریکا به اختلاف افکنی در منطقه می‌پردازد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله استان تهران با اشاره به جایگاه سیاسی عربستان در منطقه، تصریح کرد: از نظر سیاسی اصلا به آل‌سعود اعتمادی نیست، آنها مانند کشتار حجاج بیت الله الحرام در سال 66 از قربانی کردن زائران در رمی جمرات هیچ ابایی ندارند و خود دلیل این قتل عام هستند.

 

حجت الاسلام گواهی بیان داشت: تهیه امکانات و امنیت برای زائران صرفا ادعای آل‌سعود است؛ اتفاقات و حوادث ناگوار هر ساله حج، نشان از بی‌کفایتی آنها دارد بنابراین مسلمانان جهان باید اداره اماکن مقدسه حرمین شریفین را خود عهده‌دار شوند.

 

وی با اشاره به حادثه غمبار منا، افزود: در بهترین فصل حج که قیامت صغری تداعی می‌شود حرکت نامبارک و نامیمون آل‌سعود در سال جاری که سبب کشته شدن بسیاری از حجاج شد بسیار ناشایست و نابخشودنی است.  

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله استان تهران با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: بی‌تدبیری دولت سعودی سبب این فاجعه غمبار منا بوده است که در عید قربان روز آسایش و آرامش مسلمانان مشغول کشتار مردم یمن بوده است و باید مقصران این حادثه مشخص شده و مجازات شوند.

 

حجت الاسلام گواهی ابراز کرد: این حادثه در تاریخ مسلمانان بی‌نظیر بود که 1500 نفر زائر زیر دست و پا له شده و جان خود را از دست دهد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: آل‌سود ثابت کرد که لیاقت و شایستگی اداره حرمین شریفین را ندارد؛ مکه متعلق به همه مسلمانان است و ما امیدواریم همه مسؤولان کشورهای اسلامی برای اداره حرمین شریفین متحد شده و اقدامات لازم را انجام دهند./807/302/ب3

ارسال نظرات