۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۹۰۴۳۹
کارشناس مسائل مذهبی:

دعا برای ظهور امام زمان سبب افزایش امید به زندگی در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی قیام امام زمان(عج) را تنها نقطه امید زندگی بشر دانست و گفت: همه انسان ها منتظر ایجاد یک تحول اساسی در زندگی خود هستند و دانسته یا نا دانسته انتظار ظهور امام زمان(عج) را می کشند.
حجت الاسلام قدسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد رضا قدسی، کارشناس مسائل مذهبی، صبح امروز، در مراسم دعای ندبه که در مسجد صاحب الزمان شهر منظریه شهرضا برگزار شد، اقامه حدود الهی را مهم ترین وظیفه حکومت اسلامی دانست و تصریح کرد: به جز حکومت اسلامی که تحت نظر مرجعیت عالی شیعه اداره شود، هیچ نهاد دیگری شایستگی این امر را ندارد زیرا سایر نهادها پس از مدت کوتاهی به انحراف کشیده می شوند.

 

وی استقبال نسل جوان و نوجوان از مراسم های مذهبی را از جمله برکات اسلامی انقلاب برشمرد و اظهار کرد: حضور پر شور جوانان در مراسم های مذهبی نظیر دعای کمیل یا عزا داری امام حسین(ع) یک موهبت بزرگ است که باید شُکرگزار آن باشیم.

 

کارشناس مسائل مذهبی انتشار مکرر اخباری مبنی بر جدایی نسل جوان از دین را نوعی کفران نعمت برشمرد و عنوان کرد: در هیچ دوره تاریخی همچون دوران انقلاب، شاهد حضور گسترده جوانان در پایگاه های دینی نبوده ایم و این حضور همواره در حال افزایش است.

 

حجت الاسلام قدسی ایجاد بستر هایی برای شکوفایی استعداد های مذهبی نسل جوان و نوجوان را مهم ترین رسالت دستگاه های فرهنگی برشمرد و تأکید کرد: حضور جوانان و ایجاد بستر های مناسب برای استفاده از نظرات آن ها باعث ایجاد تحولات جدیدی همچون سرودن اشعار جدید در مدح ائمه خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود دعا برای ظهور امام زمان(عج) را سبب افزایش امید به زندگی در جامعه دانست و اظهار کرد: یکی از معضلات اجتماعی کاهش سطح امید به زندگی است که دعا برای ظهور امام زمان(عج) و اطمینان قلبی به استجابت آن، باعث افزایش نشاط اجتماعی و امید به زندگی خواهد شد.

 

کارشناس مسائل مذهبی ایمان و تعهد در امور زندگی و مناصب کاری را باعث استحکام زندگی اجتماعی و رضایت امام زمان(عج) دانست و تصریح کرد: امامان معصوم ما همواره در تلاش برای اصلاح امور زندگی مردم و کاهش معضلات و هدایت آن ها بوده اند و اگر مسلمانی با تأسی به این سیره برای رفع مشکلات مردم تلاش کند، اسباب رضایت خاطر ایشان را فراهم کرده است.

 

حجت الاسلام قدسی در پایان قیام امام زمان(عج) را تنها نقطه امید زندگی بشر دانست و گفت: همه انسان ها منتظر ایجاد یک تحول اساسی در زندگی خود هستند و دانسته یا نا دانسته انتظار ظهور امام زمان(عج) را می کشند./868/202/ب2

ارسال نظرات