۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۹۰۳۱۳
امام جمعه بهشهر:

عید قربان، نماد وحدت و انسجام امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر گفت: در عصر کنونی تحقق و حفظ وحدت، یکی از نیازهای ضروری جهان اسلام است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در خطبه های نماز عیدقربان بهشهر گفت: عید قربان، نماد وحدت، انسجام و یکپارچگی مسلمانان جهان در سراسر گیتی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به توطئه افکنی دشمنان علیه امت اسلامی، افزود: هرگونه اجتماع وحدت آفرین ،موجب یاس دشمنان می شود و نمازعید قربان که مورد قبول همه مسلمانان جهان می باشد، نمایش قدرت مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام و مسلمین است.

 

وی با اشاره به جنایت های گروه های تروریستی داعش در کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق، تاکید کرد: در این ایام که گروه تروریستی داعش به عنوان اسلام و مسلمین در سوریه و عراق دست به اقدامات غیر انسانی می زنند، برگزاری نماز عید قربان از سوی مسلمانان و آگاه سازی جهان اسلام برای مقابله با این جنایات از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که دشمنان از فرصتی برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی استفاده می کنند، بیان داشت: مسلمانان باید با کنار گذاشتن برخی اختلاف سلیقه ها تنها در جهت همبستگی و وحدت گام بردارند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که برای دشمن شیعه و سنی هیچ فرقی ندارد، خاطرنشان کرد: دشمن تنها به دنبال تحقق منافع خود در ملل اسلامی و سلطه بر مسلمانان است که خوشبختانه تاکنون نتوانسته به این توطئه فریب کارانه خود دست یابد.

 

امام جمعه بهشهر افزود: برگزاری نماز عید قربان که جلوه وحدت مسلمانان جهان است، اعلام برائت از این گروهها و کسانی بوده که موجب تفرقه بین مسلمانان و تضعیف امت اسلام می شوند.

 

وی رمی جمرات و سنگ انداختن به شیطان را نماد دوری از صفات ناشایستی چون تکبر و استکبار دانست و گفت: امروز رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس و گروه داعش که به نام دین و اسلام به دین خدا خیانت می کنند همان شیطانی هستندکه باید از جامعه مسلمانان رمی شوند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، حج را نماد وحدت امت اسلامی علیه دشمنان اسلام ناب دانست و افزود: امروز حجاج با رمی جمرات که نماد شیطان است بت خودپرستی و دنیاپرستی را در خود می شکنند و بار دیگر تقوا و تسلیم در برابر اوامر الهی را می آموزند./950/201/ب1

ارسال نظرات