۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۲۹۰۲۷۱

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ افتتاح مدرسه خیرساز «بهاران» همزمان با بازگشایی مدارس، آمادگی ۲۰ دفتر کمیته امداد استان مرکزی جهت دریافت نذورات عید قربان و رونمایی نخستین سایت دفاع مقدس استان مرکزی از عناوین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمود زمانی قمی، استاندار مرکزی عصر چهارشنبه یکم مهر در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دفاع مقدس در اراک گفت: هفته دفاع مقدس مروری است بر بخشی از رشادت‌های بی‌پایان رزمندگان اسلام اعم از بسیج، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی که هر کدام به نوبه خود در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل تلاش و جانفشانی کردند.

 

وی با تأکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده بیان کرد: کشور ایران برای کسب آرامش و امنیتی که امروز در آن حاکم است بهای بزرگی همچون خون هزاران شهید پرداخته و جوانان امروز نظام باید بدانند که جوانان دیروز برای حفظ این نظام و استمرار انقلاب چه کرده‌اند تا با تأسی بر این افتخارات پیشرفت و سعادت کشور را رقم زنند.

 

زمانی قمی ادامه داد: متأسفانه امروزه اطراف ما پرشده از فتنه‌گری سلفی‌ها و نزاع‌های قومی و مذهبی که روز به روز در حال زبانه کشیدن است؛ اما برای ما کاملاً روشن است که اینها همه با طراحی نظام سلطه و ستم و برای براندازی حاکمیت اسلام و انقلاب شکل گرفته است.

 

استاندار مرکزی در پایان افزود: دشمن امروز برای دست‌یابی به این چهار دیواری امن نظام مقدس جمهوری اسلامی به هر نوع حربه‌ای چنگ می‌اندازد؛ اما ما می‌بینیم که کشور ایران علی‌رغم همه این درگیری‌هایی که در منطقه وجود دارد به فضل و لطف الهی و تلاش و غیرت رزمندگان اسلام و انقلاب در سلامت و امنیت کامل قرار دارد.

 

افتتاح مدرسه خیّرساز «بهاران» همزمان با بازگشایی مدارس

مدرسه خیرساز بهاران روستای مرزیجران اراک با حضور جمعی از مسؤولان استانی همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس به بهره برداری رسید و زنگ شکوفه‌ها در این مرکز آموزشی نواخته شد.

 

شهریار فولادوند مدیر کل مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در این مراسم گفت: دانش‌آموزان از ابتدای تحصیلی باید با خودباوری، همت و تلاش مضاعف قله‌های علم و دانش را فتح کنند و بکوشند که انسان‌های مفیدی برای جامعه خود باشند، معلمان نیز باید وظایف خود را در عرصه تعلیم و تربیت به خوبی ایفا کنند و دانش‌آموزان را مانند فرزندان خود بدانند.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ادامه داد: تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی اندیشیده شده و با وجود برخی مشکلات در تأمین نیرو، هیچ کلاسی بدون معلم نیست، تعداد دانش‌آموزان دوره ابتدایی سال تحصیلی جدید 120 هزار نفر است که در یک‌هزار و 100 مرکز آموزشی تحصیل می‌کنند.

 

آمادگی 20 دفتر کمیته امداد استان مرکزی جهت دریافت نذورات عید قربان

محمد مهدی ناصری، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید قربان گفت: 20 دفتر کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح استان آماده دریافت نذورات و گوشت‌های قربانی مردم هستند.

 

وی افزود: عید قربان عید رهایی از بند شیطان و ایثار و گذشت است و در واقع روزی است که مردم باید توجه ویژه‌ای را به افراد نیازمند داشته باشند، اهدای نذورات و گوشت‌های قربانی یکی از راه‌های نیکوکاری و عمل به سنت اهل‌بیت(ع) است که مردم نیکوکار در این روز می‌توانند انجام دهند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته از مردم خیر و نیکوکار استان مرکزی در عید قربان 320 میلیون ریال نذورات دریافت شد و پیش‌بینی می‌شود این مقدار برای امسال به 500 میلیون ریال افزایش پیدا کند.

 

وی اظهار کرد: گوشت‌های قربانی که توسط مردم به این دفاتر تحویل داده می‌شود توسط مسئولان مربوطه بین فقرا، مستمندان، مستضعفان و ایتام تقسیم خواهد شد.

 

نخستین سایت دفاع مقدس استان مرکزی رونمایی شد

سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ، از راه‌اندازی اولین سایت دفاع مقدس استان مرکزی خبرداد و گفت: این سایت به آدرس http://shohud.ir جهت بهره‌برداری عموم راه‌اندازی و رونمایی شد.

 

وی بیان کرد: سایت شهود یک سایت تخصصی حوزه دفاع مقدس است که با هدف تبیین نقش استان مرکزی در دروان دفاع مقدس راه‌اندازی شده و امید است بتوانیم عملکرد امت اسلامی استان را در دوران دفاع مقدس در همه ابعاد و زمینه‌ها به تصویر بکشیم.

 

کریمی اظهار کرد: در این سایت ارتباط متقابل با مخاطب وجود دارد به نحوی که رزمندگان دفاع مقدس می‌توانند با مراجعه به سایت خاطرات دوران دفاع مقدس را بارگذاری کنند که پس از تأیید مدیریت سایت جهت استفاده مخاطبان منتشر خواهد شد.

 

وی با اشاره به تشکیل ستاد کنگره تدوین عملکرد مردم استان مرکزی در دوران دفاع مقدس افزود: این ستاد متشکل از یک شورای سیاست‌گذاری در قالب 9 کارگروه تشکیل شده و بیش از 100 محقق استاد و پیشکسوت در راستای جمع‌آوری اطلاعات با ستاد همکاری دارند.

 

فرمانده سپاه روح‌الله استان گفت: پیش‌بینی شده کنگره امیران و سرداران دفاع مقدس استان مرکزی سال 97 برگزار شود و کلیه این اسناد و گنجینه‌های در حال جمع‌آوری در کنگره به نمایش گذاشته خواهد شد./842/203/ب1

ارسال نظرات