۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۹۰۱۵۲
معاون آموزش حوزه های علمیه:

انتظار فرج سنگین ترین تکلیف شیعیان آخرالزمان است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و امور حوزه های علمیه گفت: انتظار آمدن ولی امر مسلمین و اطاعت و پذیرش ولایت مطلقه ایشان بار سنگینی است که بر عهده شیعیان آخرالزمان گذاشته شده است.
حجت الاسلام فرحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در روایات ما توجه ویژه ای به شیعیان آخر الزمان، جایگاه، مسؤولیت و رسالت سنگین شان در دوره عصر غیبت و دوره حضور حضرت حجت(عج) شده است.

 

 

وی ادامه داد: ابوبصیر از امام صادق(ع) روایت می کند که حضرت در وصف شیعیان آخر الزمان می فرمودند؛« خوش به حال آنان باد! ... آن ها کسانی اند که در امتحانات سخت و سنگین آرامند و به آنان سخت ترین هجمه ها می شود ولی آنان با استواری و آرامش از آن رد می شوند».

 

حجت الاسلام فرحامی افزود: تعابیری که امام صادق(ع) در مورد شیعیان آخر الزمان به کار برده است، ما را به یاد امام راحل و بسیاری از علما و شهدای دوران انقلاب و دفاع مقدس و به ویژه به یاد مقام معظم رهبری می اندازد که تا چه حد در برابر هجمه های وسیع دشمنان اسلام و در یک کلام الله، ایستادند و هرگز آرامش و متانت خود را از دست ندادند.

 

وی گفت: در ادامه حدیثی که نقل کردم ابوبصیر می گوید که از امام صادق(ع) درباره این که فرمودند؛ «طوبی لهم» سوال کردم که چرا شما شیعیان آخر الزمان را اینگونه وصف می فرمایید در حالی که ما هم از پیروان راستین شما هستیم؟ امام فرمودند که «آن ها دوران سختی دارند، شما از امامی که حاضر است و با او در ارتباط مستقیم هستید اطاعت می کنید، اما آنان از امامی پیروی می کنند که از نظرها غایب است و او را ندیده اند».

 

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه انتظار فرج را سنگین ترین تکلیف شیعیان آخرالزمان دانست و خاطرنشان کرد: انتظار آمدن ولی امر مسلمین و اطاعت و پذیرش ولایت مطلقه ایشان بار سنگینی است که بر عهده شیعیان آخرالزمان گذاشته شده است.

 

وی وظیفه اصلی حوزه های علمیه را تربیت سربازان امام عصر(عج) عنوان کرد و افزود: حوزه های علمیه عهده دار تربیت عالمانی است که در خدمت سربازان گمنام امام عصر(عج) هستند و راه و روش شیعه بودن و سرباز حقیقی بودن را به مومنان و متعهدان این جامعه تعلیم می دهند.

 

حجت الاسلام فرحامی خاطرنشان کرد: اگر لطف و توجهات حضرت بقیة الله «روحی بمقدمه الفداه» نبود، آیا ما به توفیقی دست می یافتیم؟ خدا و اولیای او خواسته اند که ما در حوزه های علمیه باشیم و آن ها دست ما را گرفته و به این محیط آورده اند.

 

وی تاکید کرد: قبول داریم که در حوزه های علمیه برخی از مسایل و مشکلات وجود دارد و اساتید با آن ها دست به گریبانند، اما ما باید نوکری سربازان امام عصر(عج) را بکنیم و تسلیم مشکلات نشویم.

 

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه در مورد مدیر سابق حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی گفت: حجت الاسلام قهرمانی مدیری فعال و با برنامه بود و کارهای خوبی در زمینه های مختلف به ویژه در برگزاری المپیادهای علمی و بسط و گسترش حوزه های علمیه در استان انجام داد.

 

وی به ویژگی های مدیر جدید حوزه اشاره و اظهار کرد: حجت الاسلام محمدی گزینه بسیار مناسبی برای ادامه کار مدیریت حوزه های این استان است و شاخصه های مدیر موفق در ایشان مشهود است.

 

حجت الاسلام فرحامی در پایان تاکید کرد: موفقیت مدیران و مسؤولان حوزه های علمیه مرهون هماهنگی و همراهی است، اگر همراهی بین علما و مدیران صورت گیرد، مسیری پر از موفقیت طی می شود./936/202/ب3

ارسال نظرات