۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۸۹۹۳۷
سرپرست اداره اوقاف کاشان:

160 میلیارد ریال در 15 بقعه متبرکه‌ کاشان هزینه شده است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان با بیان این که در ۶ ماه گذشته ۱۶۰ میلیارد ریال در ۱۵ بقعه متبرکه شهرستان کاشان هزینه شده است، گفت: طی سال جاری سه وقف در زمینه درمانی و قرآنی در این شهرستان به ثبت رسیده و دو وقف نیز به دفتر خانه اداره اوقاف رسیده است.
حجت الاسلام جعفر جنتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام جعفر جنتی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ظهر سه شنبه در نشست خبری مطبوعاتی در ساختمان این اداره، با اشاره به این که وقف یکی از سنت های حسنه قبل از اسلام است که مورد تأیید پیامبر اسلام(ص) نیز قرار گرفته است، گفت: وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و اهرمی اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

 

وی افزود: وقف بارزترین و روشن ترین نوع از صدقه جاریه است که در دین اسلام به این صدقه سفارش بسیاری شده است.

 

حجت الاسلام جنتی با بیان این که بزرگترین دانشگاه ها و بیمارستان های جهان موقوفه خیریه است که ایران اسلامی نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: وقف منشأ خدمات فرهنگی، علمی و اقتصادی است.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: عمل به نیات واقفان موجب اعتماد آنها می شود که در سال های اخیر با راه اندازی سامانه موقوفات این امر به شکلی مناسب تر صورت می گیرد.

 

128 بقعه و امامزاده در شهرستان کاشان به ثبت رسیده است

 

وی با اشاره به این که 128 بقعه و امامزاده در شهرستان کاشان به ثبت رسیده است، افزود: طی شش ماه اول سال جاری سه وقف در زمینه درمانی و قرآنی در شهرستان کاشان به ثبت رسیده که این موقوفات به شکل خانه و زمین بوده است.

 

به گفته وی، علاوه بر این موقوفات دو مورد وقت جدید نیز به دفترخانه اداره اوقاف رسیده تا بعد از محرز شدن مالکیت آنها، در سامانه وقف ثبت شود.

 

حجت الاسلام جنتی با تأکید بر این که امور فرهنگی اداره اوقاف بر اساس برنامه سالانه سازمان اوقاف انجام می شود و سالی دوبار از این برنامه ها بازرسی صورت می گیرد تا ادارات برتر مشخص شوند، افزود: مدیریت فرهنگی در امامزاده ها هنوز تبیین نشده است که یکی از دلایل آن عدم ارتباط مستمر مسؤولان بقاع با اداره اوقاف است.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: مسؤولان نهادها و سازمان ها باید بدانند که متولی بقاع متبرکه اداره اوقاف هر شهر است، از این رو مکاتبات نباید مستقیم با بقاع صورت گیرد، بلکه باید به واسطه اداره اوقاف این امر انجام شود.

 

رونق در امور فرهنگی بقاع موجب رونق در امور عمرانی می شود

وی با تأکید بر این که در آستان مقدس مشهد اردهال نسبت به دهه گذشته خدمات بسیاری به ویژه در زمینه عمرانی انجام شده است، گفت: در زمینه فرهنگی نیز اقداماتی انجام شده، اما در شأن علی بن باقر(ع) نیست، چرا که این امامزاده در ردیف چهار امامزاده واجب التعظیم ایران اسلامی است.

 

به گفته وی، رونق در امور فرهنگی بقاع موجب رونق در امور عمرانی نیز می شود، از این رو در اکثر بقاع متبرکه شهرستان کاشان امور عمرانی در حال انجام است.

 

حجت الاسلام جنتی با بیان این که طی شش ماهه اول سال جاری حدود 20 میلیارد ریال در آستان علی بن باقر(ع) اردهال صَرف فعالیت های عمرانی شده است، افزود: در طی این مدت 16 میلیارد نیز در 15 امامزاده شهرستان کاشان هزینه شده که 1 میلیارد آن از محل نذورات و 15 میلیارد آن به واسطه کمک خیران بوده است./1307/202/ب3

ارسال نظرات