۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۸۹۸۴۹
فرمانده سپاه جوادالائمه:

نظام جمهوری اسلامی با صدور انقلاب به دنیا سنگرهای کلیدی را فتح کرده است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران با صدور انقلاب خود به دنیا، سنگرهای کلیدی را فتح کرده و این روند همچنان ادامه دارد.
سردار مرتضوي - مراسم رژه نيروهاي مسلح خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سردار سیدحسن مرتضوی فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی، امروز همزمان با سی و یکم شهریورماه، سالگرد آغاز جنگ تحمیلی در سال 1359، در مراسم گرامیداشت نخستین روز از هفته دفاع مقدس در بجنورد، بر حراست از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد.

وی با بیان اینکه عزت و اقتدار نظام اسلامی به واسطه حفظ ارزش های دوران هشت سال دفاع مقدس است، افزود: دفاع مقدس مظهر همدلی، همزبانی، همراهی و حماسه سازی شهدا و ملت انقلابی و اسلامی ایران بوده و باید برای همیشه تاریخ ماندگار شود.

سردار مرتضوی با اشاره به اینکه ملت حماسه ساز ایران در هشت سال دفاع مقدس در برابر حمله های وحشیانه استکبار و شیاطین بزرگ ایستادگی کرده و به پیروزی رسیدند، خاطرنشان کرد: عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی مرهون دفاع مقدس است.

به گفته وی ملت مسلمان و انقلابی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی تنها با اتحاد و همبستگی و ایثارگری توانست با دست خالی در مقابل ابرقدرت های جهان ایستادگی کند اما امروز شرایط فرق کرده و ملت ایران از نظر انسجام، هماهنگی و قدرت با آن زمان قابل قیاس نیست.

مرتضوی اظهار کرد: متأسفانه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران هنوز آن چنان که باید و شاید ملتی منسجم و واحد نبود و دولت آن زمان نیز با مردم همدل، همزبان و همراه نبود به همین دلیل نیز بحران های داخلی سراسر کشور را فرا گرفته بود و همجمه ناجوانمردانه رژیم بعث به ایران اجرایی شد.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب اسلامی، مردم با نبود تمام امکانات و تنها با همراهی وعزم راسخ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همدل و همگام در مقابل هجمه های وحشیانه دشمن بعثی ایستادگی کرده و برگ زرینی را به تاریخ این مرز و بوم افزودند.

مرتضوی تصریح کرد: امروز بعد از گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورها و ملت های دنیا شاهد اتحاد، انسجام و همبستگی آحاد مردم ایران در برابر مستکبران و دشمنان اسلام هستند که این مهم با رهبری هوشمندانه و الهی رهبر معظم انقلاب تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: امروز فرموده امام راحل مبنی بر صدور انقلاب به دنیا در جنگ تعبیر شده و می بینیم که انقلاب اسلامی ایران به کشورهای مختلف صادر شده و به واسطه صدور این انقلاب، سنگرهای کلیدی از سوی نظام جمهوری اسلامی فتح شده است.

مرتضوی با بیان اینکه روند صدور انقلاب و فتح سنگرهای کلیدی همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سنگرهای کلیدی در عرصه های مختلف به دست نیروهای اسلامی و انقلابی در حال فتح بوده و امیدواریم با وحدت مسلمانان، شاهد تشکیل امت واحده اسلامی به رهبری حضرت ولی عصر(عج) باشیم.

فرمانده سپاه حضرت جوالدالائمه(ع) استان خراسان شمالی در خاتمه با تأکید بر ترویج و تبیین بیش از پیش فرهنگ دفاع مقدس و ارزش ها و دستاوردهای جنگ تحمیلی در بین نسل های جدید جامعه، گفت: دفاع مقدس مظهر همدلی و همزبانی تمام ملت ایران بوده و به همین دلیل نیز امروز تبیین درست ارزش های آن برای نسل جوان کشور، اهمیت زیادی دارد.

گفتنی است، از سی و یکم شهریور ماه، سالگرد آغاز جنگ تحمیلی در سال 1359، تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است.

رژه نیروهای مسلح، اجرای مانور، پیاده روی و برگزاری همایش پیشکسوتان نیروهای مسلح در مسجد انقلاب از جمله برنامه های محوری هفته دفاع مقدس در استان خراسان شمالی محسوب می شوند./9314/203/ب3

ارسال نظرات