۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۸۹۷۴۲
مدیر مدرسه علمیه سالار شهیدان:

70 طلبه در مدرسه علمیه سالار شهیدان تحصیل می‌کنند/ اجرای طرح نظام جدید تحصیلی در حوزه

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سالک با اشاره به تعداد طلاب این مدرسه علمیه و تعداد پایه های تحصیلی مستقر در این مدرسه علمیه، گفت: این مدرسه علمیه هم اکنون دارای 70 طلبه در چهار پایه تحصیلی است که مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.
حوزه علميه

حجت الاسلام سالک، مدیر مدرسه علمیه سالار شهیدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، اظهار داشت: این مدرسه علمیه نیز با حضور پر شور طلاب، سال تحصیلی جدید را همزمان با دیگر مدارس آغاز کرد.


وی با اشاره به تعداد طلاب این مدرسه علمیه و تعداد پایه های تحصلی مستقر در این مدرسه علمیه، تصریح کرد: این مدرسه علمیه هم اکنون دارای 70 طلبه در چهار پایه تحصیلی است که مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.


این استاد حوزه علمیه افزود: در سال تحصیلی جدید نیز تعداد 18 طلبه در پایه نخست تحصلی پذیرش شده اند، نکته قابل توجه این است که طلاب پایه های نخست امسال تحصیل علوم حوزوی را با طرح جدید حوزه های علمیه آغاز خواهند کرد.


وی با اشاره به موفقیت های طلاب این مجموعه و ممتاز بودن آن ها، تصریح کرد: این حوزه علمیه از استعداد های خوب حوزوی برخوردار است به طوری که در سال‌های اخیر شاهد رتبه ها و نمرات خوب تحصیلی از طلاب مدرسه علمیه سالار شهیدان بوده ایم.


مدیر مدرسه سالار شهیدان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نظام جدید حوزه های علمیه پرداخت و اذعان داشت: ارتقاء سطح معرفت و ایمان اسلامی، تخلّق و تأدّب به اخلاق و آداب اسلامی و آداب فردی و اجتماعی، آشنایی با هویت حوزه و روحانیت، اخلاق، آداب و زی‌طلبگی و تخلّق و تأدّب به آن از جمله اهداف این طرح است.

 

وی اهداف این طرح را در حوزه آموزشی، تسلط و مهارت بکارگیری صرف و نحو، شناخت و مهارت بکارگیری تجوید قرآن، بلاغت(معانی، بیان و بدیع)، فقه اللغه، منطق و اصول فقه، شناخت معارف و عقائد، اخلاق اسلامی، فقه و تاریخ اسلام، آشنایی با تفسیر قرآن، علوم قرآن، علوم حدیث (درایه، تاریخ حدیث، فقه الحدیث و رجال) و فلسفه اسلامی خواند.


این استاد حوزه ادامه داد: در این طرح سعی بر این است تا زمینه و روحیه اعتماد به نفس، تحقیق، خلاقیت، تعقل و آزاد اندیشی مطابق با معیارها و ارزش‌های دینی در طلبه ایجاد شود و طلبه توان بکارگیری علوم مقدماتی (ادبیات، منطق و اصول فقه) در مطالعات و آموزش‌های حوزوی را در خود حاصل کند.


وی در پایان از استقلال این مدرسه علمیه و تخصیص کد مستقل در هفته های آتی خبر داد و افزود: این مدرسه علمیه بعد از دریافت کد مستقل طلاب از مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) مستقل عمل خواهد کرد./854/302/ب2

ارسال نظرات