۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳
کد خبر: ۲۸۹۲۲۸
استاد حوزه و دانشگاه:

فقه شیعی متضمن سعادت دنیا و آخرت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، دور بودن از افراط و تفریط را عامل دستیابی به نشاط دانست و گفت: در حوزه های علمیه باید به مسائل روز و مبتلا به جامعه پرداخته شود.
خجت الاسلام تقي لطفي

حجت الاسلام تقی لطفی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که در حوزه های علمیه باید به مسائل روز توجه شود، گفت: فقه شیعی که به فقه جعفری مشهور است، فقهی غنی و متضمن سعادت دنیا و آخرت انسان است.

 

وی افزود: حوزه های علمیه باید با توجه به مسائل و موضوعات روز به استخراج علم فقه شیعه که از پتانسیل های فراوانی برخوردار است، بپردازند.

 

حجت الاسلام لطفی پرداختن به مسائل روز و مبتلا به در کنار توجه به اصول و قواعد و زیرساخت های مستحکم فقه شیعی را نشانه تکاپوی علمی حوزه های علمیه دانست و گفت: رسالت حوزه های علمیه پاسخ دادن به مسائل روز به کمک متون محکم و استوار فقه شیعی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه رسالت حوزه های علمیه را دشورا و و سخت دانست و گفت: اسلام یک دین جامع است که در آن به نشاط و سرزندگی انسان نیز توجه شده است.

 

وی با اشاره به این که انسان در قبال جسم خود نیز وظیفه دارد، چرا که عقل سالم را در جسم سالم دانسته اند، افزود: طلاب نیز از این قائده مستثنی نیستند، از این رو ضرورت دارد طلاب از نشاط لازم برخوردار باشند.

 

به گفته وی نشاط طلبگی یعنی از افراط و تفریط به دور بودن، چرا که یکی از شعارهای دین اسلام، دوری از افراط و تفریط در همه موضوعات است.

 

حجت الاسلام لطفی دور بودن از افراط و تفریط را عامل دستیابی به نشاط دانست و گفت: در کنار تحصیل و فراگیری تخصص های لازم، نیاز به تفریح و نشاط روحی نیز وجود دارد که این دو با یکدیگر منافات ندارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: طلاب می توانند با تفریحات سالم و دستیابی به نشاط لازم در راستای تحصیل و تهذیب کمک بگیرند، از این رو نشاط طلبگی امری لازم و ضروری است./1307/302/ب3

ارسال نظرات