۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۸۹۰۵۰
با حکمی از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور؛

امام جمعه شهرستان شیروان 3 سال دیگر در سمت خود ابقا شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: با صدور حکمی از سوی ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، امامت جمعه حجت الاسلام حسین کوثری در شیروان به مدت سه سال دیگر تمدید شد.
حجت الاسلام كوثري- امام جمعه شيروان

حجت الاسلام حسین عابدینی، مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از تمدید سه ساله حکم امامت جمعه حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شهر شیروان، مرکز شهرستان شیروان در شرق استان خراسان شمالی خبر داد.

 

وی افزود: با صدور حکمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام کوثری به مدت سال دیگر نیز به عنوان امام جمعه شیروان تعیین شده است.

 

حجت الاسلام عابدینی ادامه داد: حکم تمدید سه ساله امامت جمعه حجت الاسلام کوثری در شیروان، اخیرا و در جلسه ششصد و چهل و چهارم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصویب و صادر شده است.

 

گفتنی است، در حکم تمدید امامت جمعه امام جمعه فعلی شیروان، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور خطاب به وی آورده است: انشاالله با توکل به خداوند متعال و بهره گیری از تجربیات گذشته، بتوانید در جذب عموم مردم به خصوص جوانان عزیز در نماز جمعه و با شکوهتر برگزار کردن این فریضه بزرگ الهی همچنین در ایجاد وحدت و همبستگی موفق باشید.

 

سومین تمدید حکم امامت جمعه حجت الاسلام حسین کوثری در شیروان در حالی صورت می گیرد که وی از 9 سال پیش و بعد از حجت الاسلام وحیدی به عنوان امام جمعه این شهرستان منصوب شد و اکنون حکم وی برای سه ساله چهارم تمدید شده است.

 

پیش از امامت جمعه حجت الاسلام کوثری در شهرستان شیروان، حجج الاسلام شوشتری، مجیدی، حسینی و وحیدی در سمت امامت جمعه دومین شهر پرجمعیت استان خراسان شمالی فعالیت می کردند.

 

شهرستان 157 هزار نفری شیروان، دومین شهرستان پرجمعیت استان خراسان شمالی بوده و شهر شیروان، مرکز این شهرستان در 60 کیلومتری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

 

چند امام جمعه دیگر خراسان شمالی جابجا می شوند

حجت الاسلام حسین عابدینی، مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اکنون از مجموع 22 شهر موجود در استان، نماز باصلابت جمعه در 17 شهر آن برگزار می شود، اظهار کرد: همچنین چند شهر دیگر استان نیز متقاضی معرفی امام جمعه و برگزاری نماز جمعه هستند که اجابت خواسته اهالی این شهرها در دست پیگیری است.

 

وی تصریح کرد: اهالی شهرهای متقاضی برگزاری نماز جمعه بایستی ابتدا مقدمات و شرایط مورد نیاز برای معرفی امام جمعه از جمله دفتر استقرار امام جمعه را مهیا کنند تا نسبت به معرفی امام جمعه برای آن شهر اقدام شود چرا که نهاد شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بودجه ای برای تأمین شرایط برای استقرار امام جمعه در شهرهای مورد نظر را ندارد.

 

حجت الاسلام عابدینی همچنین از جابجایی ائمه جمعه چند شهر دیگر استان نیز خبر داد و افزود: این درخواست‌ها به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور پیشنهاد شده و به زودی در مورد آنها تصمیم گیری می‌شود./9314/302/ب2

ارسال نظرات