۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۸۹۰۴۶
نایب رییس مجلس در گفت وگو با خبرنگاران:

دشمن توان تجاوز به ایران اسلامی را ندارد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه گنبد آهنین در ایران تحقق یافته و آسمان ایران، امن‌ترین آسمان منطقه است؛ به‌دلیل اقتدار سیاسی توانسته‌ایم قدرت‌های بزرگ را وادار کنیم از همه آنچه در شش قطعنامه اخیر و 12 سال گذشته بر آن تأکید کرده بودند، عقب‌نشینی کنند چراکه برابر قدرت‌های بزرگ ایستادیم.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمد‌حسن ابوترابی‌فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز 28 شهریور در حاشیه بازدید از نمایشگاه قدس آستان رضوی در جمع خبرنگاران به بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: کسانی که در فضای برجام قرار دارند، ایران را در یک موضع قدرت بسیار ویژه ارزیابی می‌کنند؛ ما توانستیم اقتدار خود را تثبیت کنیم و امروز ایران یک قدرت فرامنطقه‌ای است.

 

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به این که این قدرت دستاورد و تلاشی است که طی 12 سال گذشته و در سایه رهبری ولایت فقیه به‌دست آمده است، تصریح کرد: ایران یک قدرت علمی در منطقه است؛ رییس‌جمهور آمریکا نیز بارها اظهار کرده که نمی‌تواند فن آوری هسته‌ای را از ایران و دانش‌بنیان‌های ایران بگیرد.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که حتی اگر هم اظهار به این موضوع نکرده باشد، رفتار آمریکا در 12 سال گذشته و تهدیدات روی میز آنها بیان گر این است که قدرت تعرض به آسمان، زمین و دریای ایران را ندارند، خاطرنشان کرد: این مهم به‌دلیل قدرت سیاسی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سایه تلاش نیروهای پرتوان انقلاب و سپاه پاسداران و ارتش است.

 

وی ادامه داد: امروزه گنبد آهنین در ایران تحقق یافته و آسمان ایران، امن‌ترین آسمان منطقه است؛ به‌دلیل اقتدار سیاسی توانسته‌ایم قدرت‌های بزرگ را وادار کنیم از همه آنچه در شش قطعنامه اخیر و 12 سال گذشته بر آن تأکید کرده بودند، عقب‌نشینی کنند چراکه برابر قدرت‌های بزرگ ایستادیم. امروزه بیش از شش هزار سانتریفیوژ را در کشور مشغول فعالیت می‌بینیم و این موقعیت برتری است.

 

وی گفت: آب سنگین اراک را در اختیار داریم و باید این موقعیت بزرگ را پاس بداریم و بدانیم این قدرت و برتری را با تدبیر مقام معظم رهبری و وحدت و همدلی مردم و مسؤولان برای ثبت قدرت برتر به دست آورده‌ایم.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان این که دشمن هرگز قدرت تعرض به آسمان، زمین و دریای ایران را ندارد، تاکید کرد: هرچند گاهی تهدید روی میز و زیر میز می‌کنند اما به دلیل قدرت سیاسی و دفاعی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خلق کرده‌اند، دشمن هرگز توان تجاوز به ایران را نخواهد داشت.

 

وی ابراز داشت: امروز آسمان ایران امن‌ترین آسمان در منطقه است و گنبد آهنینی که رژیم صهیونیستی از آن دم می‌زد امروز در آسمان کشورمان تحقق یافته است.

 

وی در ادامه به بیان اهمیت جایگاه مشهد در ایران و جهان اسلام پرداخت و ادامه داد: مشهد پایتخت فرهنگی ایران و جهان اسلام بوده که از جایگاه و موقعیت ممتازی برخوردار است و همیشه میلیون‌ها زائر در این شهر رفت و آمد می‌کنند، نگاه به مشهد، نگاه به ایران و همه شهروندان ایرانی است. باید نگاه ویژه‌ای به این شهر مقدس و بارگاه نور ثامن الحجج(ع) داشته باشیم.

 

نایب رییس مجلس با ابراز  این که در تلاش هستیم تا تمامی مسائل و مشکلات شهر مشهد و استان خراسان‌رضوی را با نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و استانداری وقت مورد گفت‌وگو و بحث قرار دهیم ، افزود: با کاهش قیمت نفت به‌صورت جدی و کاهش درآمدهای پیش‌بینی شده برای بودجه، با تنگناهای جدی مواجه هستیم که عزم دولت و مجلس بر این است که با مدیریت و قدرت از این بحران‌ها عبور کند./934/پ202/ج

ارسال نظرات