۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۸۸۵۶۶
آیت الله مهدوی:

کشورهای مسلمان به صورت گروهی مراسم حج را اداره کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مهدوی با اشاره به قتل عام حجاج از سوی آل سعود در سال 66 و حادثه خونین اخیر در مکه، گفت: آل سعود لیاقت ندارد و کشورهای مسلمان می توانند به صورت گروهی مراسم موسم حج را به خوبی و با هزینه های پایین تر اداره کنند.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جلسه اخلاق طلاب حوزه های علمیه، با اشاره به داستان شفا یافتن دختری که بیماری لاعلاج خونی داشت، گفت: پدر دختر تا آخرین لحظه امید خود را از دست نداد و پیوسته دعا می کرد و 40 شب چهارشنبه به مسجد مقدس جمکران رفت و به حضرت ولی عصر(عج) متوسل شد، در حالی که بقیه اعضای خانواده تنها گریه می کردند و امیدشان را از دست داده بودند.

 

وی ادامه داد: در زمان قتل عام حجاج بیت الله الحرام و در جریان برائت از مشرکین در سال  66 و خیانت فراموش ناشدنی دولت عربستان، بنده خودم در مکه بودم و کشتار را از نزدیک مشاهده کردم  که حدود 400 جنازه بر زمین افتاده بود و وهابی ها با سطل های آجر بر بالای اسکلت پارکینگ نیم ساخته نزدیک پل حجون رفته بودند و  آجر بر سر حجاج می ریختند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: خداوند آل سعود را لعنت کند، آن ها لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارند، در حادثه خونین اخیر هم که 170 نفر از حجاج کشته شدند، اگر عمدی در کار نبوده باشد، سهل انگاری سعودی ها خسارت زیادی به حج و حجاج وارد کرد، حتماً که نباید آل سعود مراسم موسم حج را اداره کند، کشورهای عربی و مسلمان می توانند با یکدیگر جمع شوند و خودشان مراسم را به خوبی و با هزینه های بسیار پایین تر اداره کنند.

 

توسل و امید به امام زمان در هر حالتی راه گشاست

آیت الله مهدوی اظهار داشت: یک از دوستان آقای فاضلی تعریف می کرد که در بحبوحه حمله نظامیان سعودی، با چشمان خودم دیدم آجر بزرگی با شدت به سر او برخورد کرد و مغزش تقریباً متلاشی شد، اما 2 روز بعد سالم به کاروان بازگشت و هیچ اثری هم از شکستگی و بخیه بر روی سرش نبود، در حالی که ما گمان می کردیم مرده و  نامش در لیست شهدای مکه بود.

 

وی ابراز داشت: وقتی از او  جریان را پرسیدم ، گفت "در همان حین خوردن ضربه به سرم  در حالی که دیگر رمقی نداشتم و بر زمین افتاده بودم، یک لحظه از ذهنم گذشت که به آقا امام زمان(عج) متوسل شوم و از ایشان بخواهم تا زنده بمانم و بتوانم صحرای عرفات را ببینم، حضرت آمدند و مرا بلند کردند، چند قدمی با هم رفتیم، اما بعد متوجه شدم کیلومتر ها آن طرف تر منتقل شده ام.

 

نماینده مجلس خبرگان توضیح داد: توسل و امید به امام زمان(عج) در هر حالتی راه گشاست، پدر آن دختر مریض هم در شرایط اضطراری که همه امیدشان قطع شده بود، حاجت خود را از امام زمان(عج) گرفت، امام زمان(عج) به آقای توسلی فرموده بودند" برای همه آن هایی که در مراسم برائت از مشرکین شرکت کردند دعا می کنیم، اما برای آن هایی که مورد ضرب و جراحت واقع شدند جوایز ویژه ای تدارک دیده ایم".

 

در دعا کردن باید یقین به نتیجه داشته باشیم/ باید نذرها با مقصود تناسب داشته باشد

آیت الله مهدوی با اشاره به آیه "و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب" ، بیان داشت: خداوند گاهی گشایش و رزق را از مسیری به ما می رساند که اصلاً فکرش را هم نمی کردیم، اگر از مسیرهای معمولی به ما می رساند، آن وقت فکر می کردیم که حاصل تلاش خودمان است، در نا امیدی ها بسی امید هست.

 

وی گفت: در جریان تعقیب کفار بعد از جنگ احد، در حالی که مسلمین 10 نفر بودند و خالد ابن ولید و  کفار 3000 نفر بودند، وقتی از حضرت حضرت علی(ع) پرسیدند چگونه جرات این کار را پیدا کردید، فرمودند "حسبنا الله و نعم الوکیل" ، با توجه به آیه "الیس الله بکاف عبده" ، خداوند بنده خویش را کفایت می کند.

 

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: در دعا کردن باید یقین به نتیجه داشته باشیم، اگر امید نداشته باشیم، همین سبب عدم استجابت می شود، در نذرها و صدقات باید میزان نذر با نیت و مقصود ما تناسب داشته باشد و برای یک مقصود بزرگ و با ارزش باید نذر ارزشمند کنیم./869/202/ب1

ارسال نظرات