۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۸۸۵۰۵
استاد حوزه علمیه قم:

غدیر مسأله یادبود نیست بلکه یک حرکت و نهضت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که غدیر مسأله یادبود نیست بلکه یک حرکت و نهضت است، گفت: باید با دائماً با برگزاری اجلاس، همایش ها و همچنین چاپ و تألیف کتب این مسأله را یادآوری کرد.
علوي بروجردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد جواد علوی بروجردی، استاد حوزه علمیه قم امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه غدیر با بیان این که غدیر مسأله ای است که کسانی خواستند آن را از قیمت و اهمیت بیندازند، گفت: علیرغم همه تلاش های دشمن برای از بین بردن جریان غدیر اما امروز موضوع غدیر جزو مسائل مهم و اصلی دنیای اسلام بوده و هست و خواهد بود.

 

وی با تأکید براین که مسأله غدیر هیچ گاه قابل حذف شدن نیست، افزود: وهابیت و دیگر دشمنان شیعه بدانند که با همه ابزارها و امکانات مادی نمی توانند غدیر را حذف یا کمرنگ کنند چون جایگاه غدیر هم عنواناً و هم مناتاً در خود قرآن کریم ذکر شده است.

 

آیت الله علوی بروجردی در ادامه سخنان خود به نزول آیه غدیر بر پیابر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: تأکید خداوند متعال در آن آیه معروف چیزی است که با همه رسالت برابری می کند و هیچ یک مباحث و احکام دینی به عظمت و برتری این آیه نمی رسد.

  

استاد حوزه علمیه قم گفت: کسانی که در برابر غدیر ایستادند افرادی هستند که نوشتند امام اگر ظلم هم کند از ولایت خارج نمی شود و ولایت او از بین نمی رود و ازعدالت نمی افتد.

 

آیت الله علوی بروجردی ادامه داد: متأسفانه دشمنان اسلام برای تخریب جریان غدیر مسأله را تسری دادند تا حتی در علم کلام عصمت انبیاء از بین برود و عصمت پیامبر نباشد و حتی عدل خدا هم زیر سؤال رود که این غصه اثبات شود که تا به امروز نشده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که دشمنان تلاش کردند در طول هزار و 400 سال مسأله غدیر را از بین ببرند اما نتوانستند، تصریح کرد: علیرغم همه این تلاش ها، غدیر حتی از بین نرفته بلکه امروز عزت و عظمتی دو چندان دارد.

 

وی با اشاره به این که یک زمانی نام علی را بر زبان آوردن و شیعه بودن جرم بود، خاطرنشان کرد: اما امروز کشورهایی به نام علی بن ابیطالب(ع) و شیعه شکل گرفته است.

 

آیت الله علوی بروجردی با بیان این که شرایط امروز به گونه ای دیگر تغییر یافته است، افزود: هر چه زمان گذشته درخشش این نام بیشتر شده و اگر مسلمانان هم حتی این ارج را نگذاشته باشند، یک مسیحی این ارج را گذاشت.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که مسأله غدیر یک جریان فرا مذهبی است، بیان داشت: بسیاری از شخصیت های مسیحی و اهل سنت نیز نسبت به عظمت این جریان مهم اسلامی اعتراف کرده اند.

 

وی با بیان این که غدیر مسأله یادبود نیست بلکه یک حرکت و نهضت است، گفت: باید دائماً با برگزاری اجلاس، همایش ها و همچنین چاپ و تألیف کتب این مسأله را یادآوری کرد.

 

آیت الله علوی بروجردی در ادامه سخنان خود خطاب به دست اندرکاران برگزاری اجلاسیه دکترین جهانی دهه غدیر گفت: شما می خواهید خودتان را در پناه امیرالمؤمنین(ع) حفظ و در صیانتی که علی دارد قرار دهید، ما نیستیم که علی را حفظ می کنیم بلکه علی و غدیر ما را حفظ می کند.

 

وی با بیان این که غدیر است که ما را تا به امروز به اینجا رسانده است، گفت: متولی غدیر پیامبر گرامی است که در واقع این اصالت دین را برای ما  شناساند.

 

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: هر فردی کوچک ترین قدمی را برای حضرت علی(ع) بردارد ماجور است و به هیچ عنوان گم نمی شود./950/پ202/ج     

ارسال نظرات