۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۸۸۴۰۰
آیت الله شبستری در پیامی به کنگره بین المللی شهریار:

شهریار، عمر و هنر خود را در استخدام انقلاب اسلامی و ارزش های آن قرار داد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پیامی به کنگره بین المللی استاد شهریار، اشعار این شاعر را متضمن تبلور هویت دینی دانست و گفت: استاد شهریار، بخش اخیر عمر و هنر خویش را در استخدام انقلاب اسلامی و ارزش های آن قرار داد.
 آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در پیامی به کنگره بین المللی استاد شهریار، آثار این شاعر بزرگ و انقلابی را مصداق بارز شعر حکمی عنوان کرد و اظهار داشت: راز اصلی آوازه شعر استاد شهریار، پیوند با لطائف دینی و تکیه بر معارف ائمه اطهار(ع) است.

 

وی با اشاره به ویژگی عشق و علاقه شهریار به ائمه اطهار(ع)، تصریح کرد: زنده یاد شهریار، از برکت همین انفاس قدسی، با وجودی آکنده از عشق و شور، به خلق آثار بدیعی پرداخت که گذشت زمان نمی‌تواند از جلای آن بکاهد.

 

عضو خبرگان رهبری، اشعار استاد شهریار را متضمن تبلور هویت دینی دانست و افزود: استاد شهریار، بخش اخیر عمر و هنر خویش را در استخدام انقلاب اسلامی و ارزش های آن قرار داد. او دلداده امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بود و این امر به وضوح در شعر و اندیشه او بارز است.

 

امام جمعه تبریز همچنین با یادآور شدن بخشی از سروده های شور انگیز شهریار متذکر شده است: سروده‌های حکمت آمیز استاد شهریار، نشانه ارادت و پیوند عمیق استاد شهریار با ارزش‌های اصیل دینی و انقلابی است.

 

وی اشعار شور انگیز و انقلابی شهریار را برگرفته از مضامین عاشورایی عنوان کرد و اذعان داشت: آفریده های مذهبی این شاعر انقلابی ناشی از عرفان علوی است که در اشعار این شاعر عظیم به ویژه در منظومه حیدر بابا متجلی است.

 

رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این پیام شعر استاد شهریار را شعری انقلابی و مذهبی در کمال اعتقاد ارزش های انقلاب و رهبری دانست و تأکید کرد: اشعار و آثار بی مانند مذهبی استاد شهریار هرگز غبار فراموشی به خود نمی گیرد./854/203/ب1

ارسال نظرات