۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۸۸۲۹۶
مدیر مدرسه علمیه ولیعصر بروجرد:

اقامه نماز تبدیل به فرهنگ عمومی شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش و پرورش بروجرد با تأکید بر این که نماز باید در متن باشد نه در حاشیه، گفت: اقامه نماز باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام ابراهیم یار محمدی، مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) بروجرد، صبح امروز در جمع کارکنان آموزش و پرورش بروجرد که در سالن جلسات این نهاد برگزار شد، با بیان این که دینداری مشخصه های زیادی دارد، گفت: نماز یکی از این شاخصه ها است.

 

وی با تأکید بر این که نماز باید در متن باشد نه در حاشیه عنوان داشت: اقامه نماز باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

 

حجت الاسلام یارمحمدی تصریح کرد: این که عده ای در گوشه ای نماز بخوانند، این اقامه نیست وقتی تبدیل به فرهنگ عمومی شد، اقامه نماز است.

 

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) بروجرد با بیان این که اقامه نماز در صورتی تحقق پیدا می کند که همه ما به این مسأله ورود پیدا کنیم، اظهار داشت: باید به گونه ای رفتار کنیم تا دانش آموزان شیفته ما شوند و از رفتار ما الگو بگیرند.

 

وی تصریح کرد: در راستای اقامه نماز در مدارس باید یک دوره تربیت مربی برای طلبه ها، مربیان و دیگر افراد برگزار شود تا فنون لازم را فراگیرند.

 

جمشید ابوالفتحی، مدیر کل آموزش و پرورش بروجرد، در ادامه با تأکید بر توجه به اقامه نماز در مدارس افزود: اگر دانش آموزان باور به نماز داشته باشند از آسیب ها مصون می مانند.

 

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و هدف قرار دادن جوانان در این هجمه ها افزود: باید دانش آموزان را در برابر این هجمه ها واکسینه کرد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش بروجرد تبیین فرهنگ اقامه نماز بین دانش آموزان را بهترین عامل واکسینه کردن این قشر از هجمه های فرهنگی بیان کرد و گفت: باید پایه های دینی و اعتقادی دانش آموزان تقویت شود.

 

خانواده نقش مؤثری در جلوگیری از انحراف اخلاقی دانش آموزان دارد

ابوالفتحی با اشاره به ان که خانواده ها در راستای تقویت باورهای دینی دانش آموزان نقش بسزایی دارند، اظهار داشت: خانواده به عنوان نخستین عنصر نقش مهمی در جلوگیری از انحرافات اخلاقی و تقویت باورهای دینی دارد.

 

وی با بیان این که ایجاد معاونت پرورشی در مدارس، اقامه نماز و بسیاری دیگر ازبرنامه های دینی و مذهبی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: معاونت پرورشی باید برنامه ریزی منسجم تری داشته باشد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش بروجرد نماز را ستون دین بیان کرد و اظهار داشت: برای تقویت و استحکام این ستون باید بابرنامه ریزی صحیح فرهنگ اقامه نماز را بیش از گذشته درمدارس و جامعه تقویت شود./9459/202/ب1

ارسال نظرات