۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۸۸۲۵۸
استاد حوزه و دانشگاه:

بی توجهی به رزق حلال تاثیر منفی بر نطفه و نسل دارد

خبرگزاری رسا ـ مدرس حوزه و دانشگاه کرمان گفت: یکی از مهم ترین آثار بی توجهی به رزق حلال، تاثیر منفی بر نطفه و نسل است، در صورت کسب درآمد نامشروع شیطان در به وجود آمدن فرزند مشارکت می کند و گرایش این فرزندان به گناه بیشتر می شود.
سبک زندگي اسلامي

خانم زرنگی پور، مدرس حوزه ودانشگاه کرمان درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان افزود: بی توجهی به رزق حلال، تربیت فرزندان را سخت تر و تکامل اخلاقی آنها را با مشکلات زیادتری روبه رو می کند.

وی تصریح کرد: لقمه حرام چنان در روح وروان یک طفل اثر می گذارد که نمی تواند به آسانی از افاضات نورانی حق تعالی کسب نور کند و به سعادت راه یابد.

زرنگی پور خاطرنشان کرد: بر اساس آیات و روایات اسلامی کسب روزی حلال یکی از مهم ترین زمینه های تقویت دینداری به شمار می رود که امام صادق(ع) می فرمایند: اگر کسی از کسب مال حرام به حج رود و لبیک بگوید از طرف خداوند ندا می آید که حج شما قبول نیست و اگر کسی با کسب مال حلال به حج رود و لبیک بگوید ،خدا می گوید پذیرفتم حج برتو مبارک باشد.

وی در ادامه رزق وروزی را یکی از مهم ترین مسائل در زندگی فردی واجتماعی بشرمطرح کرد و یادآور شد: آمرزش گناهان، استجابت دعا، نورانیت دل وجان، قبولی اعمال و فقرزدایی از جامعه از دیگر آثار و فواید رزق حلال در زندگی انسان ها به شمار می رود.

این استاد دانشگاه به بیان طلب روزی حلال در قرآن وروایات پرداخت و تصریح کرد: با نگاه به آیات قرآن در می یابیم که قرآن هرگز ما را به چشم پوشی از مواهب الهی دعوت نکرده و فقر را ارزش و نعمت به حساب نیاورده است.

زرنگی پور با اشاره به اینکه در آیات وروایات از طلب روزی حلال به عنوان یکی از اسباب آمرزش گناهان یاد کرده اند، افزود: خدای متعال با اسباب مختلفی گناهان انسان را می بخشد که توبه، شفاعت، عبادات، ولایت اهل بیت وخدمت به مردم از این اسباب هستند و یکی از این اسباب طلب روزی حلال است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برکات طلب روزی حلال ،ایجاد رفاه خانواده است، اظهار کرد: در اسلام نسبت به این مسئله بسیار تاکید شده ، و خداوند متعال برای تمام مخلوقات روزی حلال مقدر فرموده است اگر انسان عجله نکند و قناعت و صبر راپیشه خود سازد تمام رزق مقدرش به او خواهد رسید.

این استاد در ادامه به اثرات توجه به رزق وروزی حلال وحرام در قرآن واحادیث پرداخت وبیان کرد: از جمله تبعات حرام خواری قساوت قلب است و خوراکی که انسان تناول می کند اگر پلید و حرام باشد قلب را تیره می سازد و حرام خواری ممکن است موجب آلوده شدن به بدترین گناهان شود، باورها و اعتقادات دینی را سست و موجب قساوت قلب شود.

مدرس و استاد دانشگاه کرمان یکی از کلید های وسعت روزی حلال را پنهان کردن فقر عنوان کرد و گفت: به دست آوردن بعضی از حرام ها جزء گناهان کبیره محسوب می شود و نگاه داشتن مال حرام نیز معصیت است.

زرنگی پور در پایان تصریح کرد: مال حرام به سبب تاثیر شگرف منفی که در زندگی بشر دارد یکی از مباحث مهم در فقه زندگی است./972/302/ب3

 

  

ارسال نظرات