۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۸۸۰۸۰
تا پایان شهریورماه؛

فراخوان مقاله همایش ملی سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در دنیای معاصر تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی«سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در دنیای معاصر؛ بایسته ها، آسیب ها و راهکارها» به همت مؤسسه زبان و فرهنگ­شناسی و برخی از مراکز آموزشی و پژوهشی کشور برگزار می­شود.
فراخوان مقاله همايش ملي سبک و فرهنگ زندگي اسلامي در دنياي معاصر

به گزارش خبرگزاری رسا، مؤسسه زبان و فرهنگ­شناسی در راستای حفظ فرهنگ و هویت اسلامی، نهادینه­سازی سبک زندگی متناسب با اعتقادات و باورهای دینی و جلوگیری از تهاجم فرهنگ و ارزش‌های بیگانه در سبک زندگی مسلمانان، همایش ملی«سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در دنیای معاصر؛ بایسته­ها، آسیب­ها و راهکارها» را برگزار می­کند و از تمامی پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور دعوت به عمل می­آورد تا در فراخوان همایش، به نگارش مقاله مبادرت کنند.

 

از محورهای این همایش می­توان به مفاهیم و اصول و مبانی و شاخصه­های سبک زندگی اسلامی، جایگاه معنویت در سبک زندگی و فرهنگ زندگی اسلامی، جایگاه تعلیم و تربیت در سبک و فرهنگ زندگی اسلامی، سبک و فرهنگ زندگی در مقیاس حکومت اسلامی، سبک و فرهنگ زندگی از نگاه اندیشمندان مسلمان، سبک و فرهنگ زندگی از منظر حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، سبک زندگی و تمدن­سازی نوین اسلامی، توصیف سبک زندگی مسلمانان در نقاط مختلف دنیا، نقش سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در اتقای فرهنگ جوامع، جایگاه سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در هویت­سازی فرهنگی، بایسته­های سبک زندگی اسلامی در تعامل با غیر مسلمانان و تفاوت سبک و فرهنگ زندگی اسلامی با سبک زندگی غیر اسلامی اشاره کرد.

 

نحوه مواجهه مسلمانان با سبک و فرهنگ زندگی غیر اسلامی، نقش و جایگاه تکنولوژی در سبک و فرهنگ زندگی اسلامی، موانع و آسیب­های تحقق سبک و فرهنگ زندگی مسلمانان در دنیای معاصر و راه­های برون رفت از آن، شیوه­های گسترش سبک و فرهنگ زندگی اسلامی از طریق آموزش زبان، نقش رسانه و تبلیغ در ترویج سبک و فرهنگ زندگی اسلامی، نقش نخبگان و اندیشمندان در تبیین و ترویج سبک و فرهنگ زندگی اسلامی، نقش زنان در تحقق سبک و فرهنگ زندگی اسلامی، نقش زنان در تحقق سبک و فرهنگ زندگی اسلامی، نقش و مسؤولیت حکومت اسلامی در ترویج سبک و فرهنگ زندگی اسلامی، نقش و مسؤولیت جامعه­المصطفی­العالمیه در ترویج سبک و فرهنگ زندگی اسلامی، راهکارهای هم زیستی میان سبک و فرهنگ زندگی سنتی و اسلامی در جوامع مختلف، راهکارهای بومی­سازی سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در سطوح ملی و منطقه­ای و جهانی از دیگر محورهای این همایش به حساب می­آید.

 

علاقه مندان و محققان مقالات را به همراه مشخصات فردی، رتبه علمی، شماره تلفن، ایمیل و رزومه به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

 

شایان ذکر است که مقاله شامل چکیده(200 تا 250 کلمه)، واژگان کلیدی، مقدمه، متن، نتیجه و منابع باشد و مقالات ارسالی در محیط word با فونت 14، به همراه نسخه pdf با حجم 15 تا 25 صفحه(300 کلمه­ای)، به صورت cd یا پست الکترونیک به دبیرخانه همایش ارسال شود.

 

مقالات ارسالی باید در راستای محورها و موضوعات فراخوان بواده و پیش از این در همایش یا مجله دیگری ارائه یا چاپ نشده باشد.

 

همچنین مقالات خارج از موضوعات مذکور در فراخوان، پس از تأیید دبیر علمی همایش، مورد ارزیابی قرار می­گیرد و از مقالات برگزیده قدردانی شایسته به عمل آمده و با حضور نویسندگان در همایش ارائه خواهند شد.

 

قابل ذکر است که مهلت ارسال مقالات تا 31 شهریورماه تمدید شد و زمان برگزاری این همایش 14 آبان­ماه 1394 است.

 

همچنین پایگاه اینترنتی این همایش به نشانی www.lc.miu.ac.ir و پست الکترونیک آن p.ilcs@miu.ac.ir بوده و تلفکس این همایش به شماره 37839741 - 025 است.

 

دبیرخانه این همایش واقع در قم، خیابان ارم، رو به روی کتابخانه آیت­الله مرعشی­نجفی، مؤسسه زبان و فرهنگ­شناسی، معاونت پژوهش است. ­

 

لازم به ذکر است که این همایش با همکاری مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی، دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، دانشگاه معارف اسلامی، مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می­شود./822/ت303/ی

ارسال نظرات