۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۲
کد خبر: ۲۸۷۹۵۴
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی:

بصیرت بدون امامت و ولایت انسان را به بن‌بست می‌رساند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: بصیرت بدون امامت و ولایت انسان را به بن‌بست یا کج راهه می‌رساند، کسانی در عاشورای زمان بصیرت واقعی داشتند که با امام حسین(ع) بودند و هر کس با امام زمان و نائب آن بود رستگار شد.
اسد الله بادامچيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، شامگاه روز دوشنبه 23 شهریور در اولین بزرگداشت شهدای بصیرت که در سالن فرهنگی هنری سوره برگزار شد، گفت: بصیرت نگاه عمیق و شناخت‌آور به همراه قدرت ادراک است که در آن انسان واقعیت‌هایی را درک می‌کند در نگاه عادی به آن نمی‌رسد.

 

وی افزود: قرآن نسبت به مساله بصیرت توجه ویژه دارد و می‌فرماید بصیرت نگاه عادی نیست بلکه نگاهی عمیق و تیزبین است، پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند: دعوت من به خدا از روی بصیرت است، بنابراین دعوت الی‌الله باید از روی بصیرت باشد هر کس از رسول‌الله تبعیت می‌کند باید این بصیرت داشته باشد تا هر زمان لازم شد آن را به کار ببرد.

 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: بصیرت درک درست، شناخت صحیح، تجربه یافتن و به کار گرفتن آن است که افراد ساده‌اندیش و متعصب نمی‌توانند آن را داشته باشند.

 

بادامچیان افزود: نگاه بصیرت‌آمیز بسیار کارآمد است بدون بصیرت نگاه انسان سطحی مانده و کارهای او از روی ادارک صحیح شکل نمی‌گیرد، خداوند پرده‌های جلوی چشم پیامبر(ص) را برداشت تا بصیرت داشته باشد.

 

وی با اشاره به دیدگاه متفاوت اسلام و غرب نسبت به انسان اظهار داشت: نگاه غرب به انسان بر اساس سرمایه و یک ابزار است اما نگاه اسلام به انسان به عنوان موجودی آزاد و مختار است که می‌تواند آزادانه و آگاهانه از روی خرد، علم و عقل راه مسیر هدایت را تشخیص داده و انتخاب کند.

 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: بنابراین انسان با اختیار خود می‌تواند به اوج انسانیت رسیده یا از حیوانات کمتر شود، کسانی که راه انسانیت را انتخاب کنند خداوند آنها را در این مسیر یاری می‌کند اما کسانی که خدا را فراموش ‌کنند انسانیت خود را نیز فراموش می‌کنند.

 

بادامچیان با اشاره به اینکه جامعه انسانی همواره در معرض عقاید، مکاتب و دیدگاه‌های متفاوت قرار داشته و دارد، بیان داشت: مجموعه انسانی نیازمند سیاست است تا جامعه اداره شود، برخی در دوران ما جامعه مدنی را ابزار تفکر خاص کرده و با فریبکاری آن را در مقابل جامعه دینی قرار دادند.

 

وی افزود: مقصود این افراد از جامعه مدنی جامعه الهام‌گرفته از مدینه‌الرسول نبود بلکه منظور آنها جامعه امروز بشری در دنیا است.

 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ارتباط بصیرت و امامت ابراز کرد: بصیرت بدون امامت و ولایت انسان را به بن‌بست یا کج راهه می‌رساند، کسانی در عاشورای زمان بصیرت واقعی داشتند که با امام حسین(ع) بودند و هر کس با امام زمان و نائب آن بود رستگار شد.

 

بادامچیان افزود: شهید لاجوردی در اوایل انقلاب نخستین کسی بود که نفاق منافقانی چون بنی‌صدر را به خوبی شناخت، همچنین شهید آیت با توجه به ضوابط و معیارهای امامت و ولایت می‌فهمد که امثال بازرگان یا میرحسین موسوی بر خلاف این معیار و ضوابط فکر کرده و عمل می‌کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنگام جنگ ایران و عراق شهید انصاری در پاسخ یاسرعرفات که گفته بود با توجه به اینکه سلاح شما تمام می‌شود بخشی از ایران را به صدام بدهید تا از جنگ رها شوید گفت «آن روزی که سلاح ما تمام شود با چنگ و دندان می‌جنگیم»، این شهید بر خلاف تفکر لیبرالی یاسر عرفات مومن به یاری الهی بود./807/202/ب3

ارسال نظرات