۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۸۷۷۶۷

آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه امام خمینی رباط کریم

خبرگزاری رسا ـ سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام خمینی(ره) رباط‌کریم امروز با حضور طلاب و اولیای آنها آغاز شد.
حوزه امام خميني آغاز سال تحصيلي حوزه امام خميني آغاز سال تحصيلي حوزه امام خميني آغاز سال تحصيلي حوزه امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سال تحصیلی حوزه علمیه امام خمینی(ره) امروز با خوش‌آمدگویی، استقبال مدیریت مدرسه عملیه و حضور طلاب و اولیا آنها در رباط کریم آغاز شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام محمدی، استاد حوزه‌ علمیه به ایراد سخنرانی پیرامون زی‌ طلبگی پرداخت و گفت: طلاب باید موقعیت‌شناس باشند و بدانند که در موقعیت فعلی هر کار آنها به نام دین ثبت می‌شود، پس باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند.

 

وی افزود: طلاب باید تمام تلاش خود را برای ترغیب و تشویق دیگران به دین انجام دهند، طلبه باید در قدم اول خلق خود را نیکو کند، طلبگی افزون بر درس دین خواندن معرفت دین نیز می‌خواهد یادمان باشد اول محبت را ایجاد کنیم بعد از مردم تکلیف دینی بخواهیم.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: محبت باید برای رضای خدا و نه به خاطر مردم باشد، در این صورت است که تأثیر کلام بیشتر خواهد شد، طلبه در بحث حجاب نیز باید کوشا باشد البته در مرحله اول باید خود را اصلاح کرده بعد به فکر اصلاح امور دینی دیگران باشد.

 

حجت‌الاسلام محمدی اظهار داشت: طلبه باید بداند که وظیفه او این است در زی و منش اهل ایمان باشد، از قرآن فهم و درک داشته و رفتار و زندگی مانند اهل دین باشد زیرا علمای دین و طلاب الگوی رفتاری مردم عادی جامعه هستند و خطای کوچک آنها نیز بزرگ قلمداد می‌شود، زیرا منتسب به شاگردی امام صادق(ع) هستند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شما طلاب که در مسیر مکتب امام صادق(ع) گام نهادید باید تمام تلاش خود را برای سرباز واقعی امام زمان(عج) بودن و ترویج دین انجام دهید./807/203/ب2

ارسال نظرات