معاون پژوهش مدرسه فاطمی قم مطرح کرد؛
ایجاد انگیزه پژوهش اولویت نخست مدرسه فاطمی قم
خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مدرسه فاطمی قم با اشاره به اینکه طلاب مدرسه فاطمی از بدو ورود به حوزه یک پرونده پژوهشی دارند، گفت: زمینه های پژوهش های کارشناسی شده در مدرسه فاطمی برای طلاب فراهم است.
حجت الاسلام محمد جوادی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه اولین اولویت معاونت پژوهش مدرسه فاطمی ایجاد انگیزه پژوهش در بین طلاب است، گفت: به همین منظور برای هر طلبه یک پرونده پژوهشی تشکیل دادهایم.
معاون پژوهش مدرسه فاطمی قم با اشاره به اینکه فعالیتهایی را برای هر طلبه تعریف و با توجه به پایههای تحصیلی آنان تعریف کردهایم، گفت: تشکیل پرونده پژوهشی برای طلاب همزمان با تشکیل گروههای علمی بوده است.
وی ادامه داد: سرپرستی و مدیریت این گروههای علمی به طلاب ممتاز مدرسه سپرده شده است تا مدیریت گروههای پژوهشی طلاب را بر عهده بگیرند.
حجت الاسلام جوادی با اشاره به اینکه گروههای علمی فقه و اصول، تاریخ و سیره اهل بیت، ادبیات، منطق و قرآن و حدیث را برای تدوین اطلس علمی مدرسه بنا نهادهایم، ابراز داشت: در این گروهها طلاب با توجه به علاقه، سطح علمی و پایه تحصیلی تقسیم شدهاند.
معاون پژوهش مدرسه فاطمی قم با بیان اینکه استادان مدرسه در امر مشاوره و تحقیق در این جریان پژوهشی با مدرسه همکاری می کنند، اظهار کرد: از استادان این مدرسه برای راهنمایی در شیوه های پژوهشی طلاب بهره برده ایم.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برای تقویت پژوهش های طلاب کارگاههایی درباره روش تحقیق و پژوهش در مدرسه برگزار شده است، عنوان کرد: از سوی معاونت پژوهش حوزه علمیه قم برای آموزش 60 نفر از طلاب کارگاهائی برگزار شده است.
وی افزود: این دوره آموزشی متشکل از سه کارگاه بوده که تمام شرکت کننده ها موفق به گذراندن این دوره آموزشی شده اند.
حجت الاسلام جوادی با اشاره به اینکه واحد رایانه مدرسه ر ا در زمینه علمی فعال کردیم، گفت: نرم افزارهای علمی و تحقیقی و پژوهشی را برای طلاب نصب و رایگان در اختیار طلاب قرار دادهایم.
وی افزود: برای هر پژوهشگر در این سایت یک صفحه شخصی ایجاد کردهایم که نرمافزار های پژوهشی را متناسب با نیازهای هر طلبه در این صفحات شخصی نصب و راه اندازی کردهایم.
معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمی با اشاره به اینکه پژوهشگران برتر نیز خدمات اینترنت را به صورت رایگان از مدرسه دریافت می کنند، ابرازداشت: سه دورره گارگاه روش تحقیق در 8 جلسه فشرده روشهای تحقیق و پژوهشی را به طلاب ارائه شده است که در پایان طرهای پژوهشی به صورت آزمایشی به تصحیح استادان طرح رسیده است./921/پ202/ی
ارسال نظرات