۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۸۷۲۸۴
معاون بین الملل سازمان بسیج در گفت‌وگو با رسا؛

پس از تصمیم مجلس دوران جدیدی در عرصه بین الملل به ‌وجود خواهد آمد

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل سازمان بسیج با اشاره به اقدامات ایران در مساله توافق هسته‌ای، گفت: هم اکنون دنیا صداقت ایران اسلامی را در مساله هسته ای مشاهده کرده و این آگاهی منتشر شده است.
معز خادم حسيني معاون بين الملل بسيج

معز خادم حسینی معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری‌رسا، با اشاره به اتفاقاتی که ممکن است پس از تصمیم مجلس شورای اسلامی صورت پذیرد، گفت: برجام چه تصویب بشود یا نشود جمهوری اسلامی در تراز و رتبه اول کشورهای جهان قرار خواهد گرفت، زیرا پنج قدرت جهانی معطوف به نظرات جمهوری اسلامی ایران بوده و چشم به تصمیمات مسؤولان نظام اسلامی ایران دوخته اند.

 

وی، افزود: برجام یک نقطه آغاز بوده و پایان آن نرمش قهرمانانه است، پس از اتخاذ تصمیم نهایی توسط مجلس شورای اسلامی دوران جدیدی در عرصه بین الملل به‌وجود خواهد آمد، هم اکنون دنیا صداقت ایران اسلامی را در مساله هسته ای مشاهده کرده و این آگاهی منتشر شده است، اگر مجلس توافق را تصویب نکند این اقدام با افکار آزاده مردم دنیا سازگار بوده و هیچ ملتی این را نمی‌پذیرد که حقی از کشوری به دلیل تحمیل یک ابر قدرت ضایع شود، بنابراین اگر برجام رد شود این اقدام به حق است.

 

معاون بین الملل سازمان بسیج با اشاره به اقدامات این معاونت در زمینه بررسی توافق هسته ای، گفت: 10 جلسه توسط پژوهشکده های این معاونت در جهت بررسی برجام تشکیل شده که یکی از موضوعات ارزیابی بررسی تقابل دیدگاه های اوباما و کنگره در موضوع توافق هسته ای بوده است.

 

وی افزود: پژوهشگاه مطالعات امریکا به شکل ویژه بر موضوع توافق هسته ای متمرکز شده است، در حوزه بین الملل بزودی بیانیه ای مشروح از سوی سازمان بسیج مستضعفین اعلام خواهد شد.

 

خادم حسینی با اشاره به نتایج بررسی موضوع برجام از سوی این معاونت، ابراز داشت: جمع بندی مطالعات به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون برجام ارائه شده است، کارشناسان این معاونت در وزارت‌خارجه عضو مجموعه بسیج بوده و در کمیسیون روابط بین الملل فعالیت هایی خوبی را انجام داده اند.

 

وی افزود: معاونت بین الملل بسیج در حدود 4 ماه بر روی گزاره برگ توافق نامه بررسی هایی را داشته که رسما منتشر شده است، در حال حاضر نیز اقداماتی در جهت کمک به کمیسیون بررسی برجام انجام می پذیرد.

 

معاون بین الملل سازمان بسیج در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: بخش های فنی برجام به قسمت های متخصص بسیج مرتبط بوده و از طرف کارشناسان به دفت واکاوی می شود، بزودی از طرف بسیج در رابطه با برجام و شرایط موجود بیانه ای صادر خواهد شد.

 

وی افزود: در نشستی که 7 مهرماه با حضور فعالان و نخبگان بسیجی برگزار می شود این بیانه اعلام شده و سیاست های کلی بسیج در موضوعات بین المللی در کمیسون بین الملل مجمع عالی بسیج بررسی می گردد ، همچنین مواضع بسیج در این همایش بیان خواهد شد.

 

خادم حسینی با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز معاونت بین الملل مطالعه و بررسی نظری است، گفت: بسیج در حال حاضر خود را درگیر مواضع سیاسی نخواهد کرد، بسیج به عنوان همیار و امین قصد دارد بهترین مشورت ها و اطلاعات را به سازمان ها و ارگان های مربوطه ارائه دهد./811/ت302/ش


 

ارسال نظرات