۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۸۶۶۵۵

چند خبر کوتاه از مرکزی

خبرگزاری رسا ـ موانع پیشروی بسیج توسط دستگاه های مختلف برداشته شود، برگزاری مسابقات قرآن قوه قضاییه در اراک، برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآن ویژه بانوان شاغل در سپاه روح‌الله و مشارکت بیش از یک هزار خیر در طرح اکرام ایتام شهرستان خمین از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی ظهر امروز چهارشنبه 18شهریور در نشست تخصصی با فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی و نیروهای خدماتی بسیجی که در استانداری برگزار شد، با بیان این که بسیج در بخش تولید اقتصاد خرد موفق بوده است گفت: البته برای این که بسیج در این زمینه بتواند موفق تر عمل کند لازم است موانع پیشروی بسیج توسط دستگاه های مختلف برداشته شود تا بسیج بتواند خدماتش را به نحوه بهتری ارائه کنند.

 
زمانی قمی با اشاره به اینکه واگذاری امور به مردم را یک نگاه توسعه ای با کمترین هزینه و تصدی گری برای دولت عنوان کرد و افزود: با تحقق این موضوع می توان کمک بیشتری را به توسعه استان و کشور داشته باشیم.



استاندار مرکزی با بیان به این که استان مرکزی ظرفیت های خوبی در بخش تولید در استان دارد گفت: توجه به بخش تقاضا، بازار و صنایع تبدیلی می تواند به تولید کمک بیشتری را داشته باشد.



زمانی قمی یادآور شد: با توجه به گستردگی حوزه صنایع دستی، بسیج می تواند در این عرصه وارد شود و خدماتی را ارائه دهد تا این بخش نیز فعال شود.



استاندار مرکزی در ادامه بیان کرد: در این راستا با استفاده از ظرفیت های که در بازارچه های صنایع دستی داریم می توانیم در این بخش با حمایت بسیج موفقیت بیشتری داشته باشیم.

 

برگزاری مسابقات قرآن کریم قوه قضاییه در اراک

نادری، کارشناس روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، بیان کرد: مرحله استانی سومین دوره از "مسابقات سراسری قرآن کریم قوه‌قضائیه، ویژه پرسنل دستگاه قضایی و خانواده‌‌هایشان" برگزار می‌شود.

 

کارشناس روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی اظهار کرد: زمان برگزاری مسابقات پنج‌شنبه 19 شهریورماه 94 رأس ساعت 11 و نیم صبح در مکان سالن اجتماعات شهید بهشتی دادگستری کل استان مرکزی است.

 

نادری خاطر نشان کرد: رشته‌های مدنظر شامل درک مفاهیم، قرائت و ترتیل،‌ قرائت و تحقیق، حفظ بخش بزرگسالان، حفظ بخش فرزندان شامل دو جزء، است.

 

کارشناس روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی در ادامه گفت: 65نفر در استان مرکزی در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند و برگزیدگان این مرحله، در نیمه آبان‌ماه به مرحله منطقه‌ای که به میزبانی استان زنجان برگزار می شود، راه پیدا می‌کنند.

 

برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآن ویژه بانوان شاغل در سپاه روح‌الله

عزت‌الله نظم‌آبادی، مسؤول روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: مرحله استانی چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل در سپاه در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار و نفرات برتر این مسابقات به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

 

نظم‌آبادی ادامه داد: رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ اجزاء 3، 5، 10، 15، 20 و کل و مفاهیم سطح یک و دو برای این دوره از مسابقات ویژه بانوان سپاه در نظر گرفته شده  و هدف ما از برگزاری این مسابقات نیز ترویج فرهنگ قرآنی، اثربخشی و تحول‌آفرینی، ایجاد شور و نشاط قرآنی در میان پرسنل شاغل و شناسایی نخبگان قرآنی را از است.

 

مسؤول روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان تصریح کرد: مرحله نیمه نهایی مسابقات بخش خواهران مهر ماه سال جاری بعد از هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شده که مکان و زمان دقیق آن متعاقباً اعلام می‌شود، همچنین مرحله کشوری مسابقات قرآن برداران سپاه نیز نیمه دوم آبان‌ماه جاری برگزار می‌شود.

 

مشارکت بیش از یک هزار خیر در طرح اکرام ایتام شهرستان خمین

داوود روشنی مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خمین گفت: طرح اکرام ایتام یکی از طرح‌های معنوی کمیته امداد است که به منظور ارائه خدمات به ایتام اجرایی می‌شود در همین راستا سال گذشته 6 میلیارد و 270 میلیون ریال توسط خیرین به ایتام مساعدت شده است.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه این طرح در کمیته امداد از جایگاه مناسبی برخوردار است، بیان کرد: اکرام ایتام از جمله نیازها و ضرورت‌های جامعه اسلامی است که در قرآن و سیره نبی مکرم(ص) نیز همواره مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است.

 

روشنی درادامه اظهار کرد: در حال حاضر 266 یتیم در شهرستان خمین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که از سوی  یک هزار و 95 نیکوکار حمایت می‌شوند، حامیان و خیران با پرداخت ماهانه حداقل 200 هزار ریال ایتام تحت حمایت خود را مساعدت مالی کرده و در ارائه سایر خدمات به آنان با نهاد کمیته امداد همکاری دارند./842/203/ب3

ارسال نظرات