۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۸۶۴۹۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رخنه ها و رخوت های فرهنگی جامعه اسلامی را تهدید می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رخنه ها و رخوت های فرهنگی جامعه اسلامی امروز را تهدید می کنند، گفت: باید دغدغه و حساسیت مسؤولان و متولیان در برابر این تهدیدها افزایش یابد.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با مسؤولان فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مدیران فرهنگی استان با اشاره به تهاجم نرم دشمنان نظام اسلامی علیه ارزش ها و اعتقادات دینی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از سال های گذشته همواره موضوع جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان را هشدار می دهند اما متأسفانه هنوز در برخی مواقع این هشدارها آن چنان که باید و شاید جدی گرفته نمی شوند.

 

وی اضافه کرد: فرهنگ مخرب غرب با استفاده از تمام ابزارهای تبلیغاتی و رسانه ای به صورت گسترده در حال رخنه کردن در جامعه اسلامی است و مسؤولان و متولیان فرهنگی می بایست ساز و کار و تدابیر مناسبی را در راستای پیشگیری از این روند ارائه دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی در کشور و استان باید با ارائه راهکارهای اصولی و اجرای این تصمیمات از سوی دستگاه های مسؤول، اجازه ندهند تهاجم غرب، فرهنگ والای اسلامی و ایرانی این استان را تحت الشعاع قرار دهد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه رخنه ها و رخوت های فرهنگی جامعه اسلامی امروز را تهدید می کنند، خاطرنشان کرد: لازم است حساسیت و دغدغه مسؤولان و متولیان فرهنگی و مذهبی استان و کشور در برابر این تهدیدها افزایش یابد.

 

وی با اشاره به اینکه می بایست یکی از محورهای مورد توجه شورای فرهنگ عمومی رصد و مقابله با این دو معضل اجتماعی باشد، تصریح کرد: از چندین سال پیش تاکنون دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به دنبال یافتن رخنه های فرهنگی برای ضربه زدن به اصول و اعتقادات ملت ما هستند و هر روز نیز شگردها و روش های خود را جدیدتر می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمینی یعقوبی رخوت های فرهنگی را دیگر آسیب مهم جامعه اسلامی دانست و افزود: در کنار رخنه های فرهنگی، متأسفانه برخی مواقع رخوت های فرهنگی مسؤولان و متولیان نیز زمینه را برای نفوذ فرهنگ غربی در جامعه اسلامی ایران فراهم می کند که این موضوع به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این آسیب می بایست متولیان و تصمیم گیران فرهنگی کشور با بسترسازی مناسب، زمینه شور و نشاط اجتماعی جامعه بر پایه آموزه های اسلامی و توسعه کشور در بخش های مختلف را فراهم کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: این شورا در استان می تواند با تصمیم گیری های مناسب و تزریق شور و نشاط و نیز تشویق برای تولید و کار بیشتر در خراسان شمالی، زمینه سرعت بخشی به روند توسعه استان و نیز پیشرفت متوازن و پایدار این خطه از ایران اسلامی را مهیا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه خراسان شمالی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان استان باب الرضا(ع) و گنجینه معرفت ها عنوان شده است، گفت: با توجه به این توصیف رهبری می بایست نماد مناسب خراسان شمالی تهیه شده و در ورودی استان نصب شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ساخت و نصب نمادی در خور عنوان خراسان شمالی در ورودی این استان سبب می شود تا مسافران و زائران با ورود به خراسان شمالی متوجه شوند که این استان دیار باب الرضا(ع) و گنجینه ای از فرهنگ و معرفت ها است./9314/302/ب1

ارسال نظرات