۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۸۶۳۴۰
مدیر کتابخانه ملی:

توسعه و پیشرفت کشور نیازمند ثبات و انسجام جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کتابخانه ملی با بیان این‌که توسعه و پیشرفت کشور نیازمند ثبات و انسجام جامعه است، گفت: تجزیه کردن جامعه به گروهای مختلف خیانت است، چون این فضا برای زندگی امن نیست و افراد امنیت ندارند.
 سيد رضا صالحي اميري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا صالحی امیری، مدیر کتابخانه ملی در همایش «تحول بنیاد نظام تعلیم و تربیت» که پیش از ظهر امروز دوشنبه در حوزه هنری تهران برگزار شد، خطاب به مدیران آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: شما در حوزه سرمایه فرهنگی به دنبال تربیت انسان ها برای کمال هستید.

 

وی مدرسه و نهاد آموزش و پرورش را  مرکز ثقل کانون تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: هویت فرهنگی بدون مفهوم معلم و آموزش و پرورش امری بی‌معنی است و در مقوله آموزش سرمایه و آموزش فرهنگی باید رشد متوازن وجود داشته باشد.

 

مدیر کتابخانه ملی با اشاره به اینکه دو سال از عمر دولت گذاشته است به ارزیابی عملکرد دولت از نگاه کلان پرداخت و بیان کرد: نخستین کار دولت در حوزه ملی ایجاد ثبات در کشور بود، تخریب و انتقام‌جویی جای خود را به ثبات و امنیت داد. 

 

صالحی امیری مهم‌ترین استراتژی دولت یازدهم را در ثبات دانست و خاطرنشان کرد: دولت سبب شد که در کشور ثبات شکل بگیرد تا توسعه صورت بگیرد، چرا که بدون ثبات امکان ایجاد توسعه نیست.

 

 وی تجزیه کردن جامعه به گروهای مختلف را خیانت دانست و بیان کرد: این فضا برای زندگی امن نیست و حتی در خانواده نیز باید انسجام باشد، در سطح بزرگ در آموزش و پرورش باید این انسجام برقرار شود.

 

مدیر کتابخانه ملی با بیان اینکه امروز کسی نمی گوید که دچار اختناق شده است، مطرح کرد: دولت روحانی اعتدال‌گراست و همه جناح ها می توانند در دولت باشند در دولت جناحی وجود ندارد، مجموعه کلیات دولت جناحی و خطی نیست، دولت فراجناحی است و همه گرایش ها می تواند در مسیر توسعه نقش داشته باشند.

 

صالحی امیری با اشاره به ظرفیت خرد جمعی و اینکه نخبگان با دولت آشتی کرده‌اند، اظهار داشت: امروز مجموعه فرهیختگان احساس قربت ندارند و در کتابخانه ملی 5 هزار نخبه حضور دارد، دولت محصول خرد جمعی است و دولت تدبیر و امید تعامل‌گر است.

 

وی با اشاره به قدرت پدیده جنگ نرم گفت: استراتژی امریکا  در قرن 21  این است که دوست و دشمن دائمی نداریم و دوست و دشمن دائم ما منافع ما است و به دنبال منافع خود هستند.

 

مدیر کتابخانه ملی در ادامه افزود: جنگ محصول شکست دیپلماسی است و ما امروز در زمینه تداوم غنی سازی، طرح توسعه آب سنگین اراک و کاهش زمان توسعه به هشت سال توانسته ایم به پیروزی برسیم چرا که وقتی منافع ملی با مذاکره قابل حل است نیازی به جنگ نیست.

 

صالحی امیری با انتقاد از اینکه چه کسی باید تاوان دین‌گریزی جوان‌های ما را بدهد، مطرح کرد: هیچ وزیری از دولت یازدهم از مقدسات به نفع خود استفاده نمی کند و بسیاری از چالش های نتیجه سوء استفاده از مقدسات است، این دولت زمینی است و به سوء استفاده از مقدسات نمی پردازد.

 

وی افزود: این دولت قانون‌گرا است و این دولت قانونی قانونمند است و قانون محور مدیریت قرار داده شده است.

 

رییس کتابخانه ملی با بیان اینکه آموزش و پرورش محل سرمایه گذاری و نه محل هزینه است، تصریح کرد: زمانی این دولت به قله فضیلت و انسجام همدلی می رسد که تنها ایده نباشد، باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرد و در حوزه مدیریت کلان بازنگری صورت گیرد./818/202/ب2

ارسال نظرات