۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۸۶۳۱۸
در افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه نبی اکرم مطرح شد؛

لزوم توجه طلاب به موضوع مباحثه/ توجه مدارس علمیه به امر ولایت مداری

خبرگزاری رسا ـ با حضور تولیت و اساتید مدرسه علمیه نبی اکرم مراسم آغاز سال تحصیلی این مدرسه برگزار شد.
مدرسه علميه نبي اکرم مدرسه علميه نبي اکرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) با حضور آیت الله ضیا‌الدین نجفی تهرانی تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم(ص)، حجت الاسلام سید جلال بنی هاشمی مدیر این مرکز حوزوی و جمعی از طلاب، صبح سه‌شنبه 17 شهریور در محل مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) برگزار شد.

تزکیه نفس، پل سعادت طلاب است

در بخش سخنران ویژه این مراسم، آیت الله نجفی تهرانی با اشاره به موضوع مهم تزکیه نفس، گفت: طلاب در طول دوران کسب علوم حوزوی باید در همه حال به تزکیه نفس توجه داشته و باشند و تقوا را به عنوان یکی از مهم‌ترین عواملی که آن‌ها را می‌تواند به سعادت برساند در ددستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: این‌که یک طلبه به امور درسی خود می‌پردازد بسیار ارزشمند است، اما باید طلاب جوان از همان ابتدای راه طلبگی به موضوع تحقیق و پژوهش توجه ویژه داشته باشند و در وجوه مختلف علوم دینی خود را به مراتب بالای علمی برسانند.

طلاب موضوع مباحثه را جدی بگیرند

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام سید جلال بنی هاشمی با اشاره به موضوع مباحثه، گفت: طلابی که برای سال اول وارد مدارس علمیه می‌شوند باید در کنار فراگیری علوم حوزوی به مساله مباحثه نیز بپردازند، زیرا با انجام مباحثه است که طلبه می‌تواند علوم دینی را برای همیشه به خاطر بسپارد.

وی افزود: پیش مطالعه و خلاصه نویسی از پیش فرض‌های موفقیت یک طلبه است و اگر فردی می‌خواهد به مدارج بالای علمی برسد باید در همه حال این دو موضوع را مورد توجه قرار دهد.

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) طلاب را به موضوع اخلاق و تقوا سفارش کرد و ابراز داشت: مساله تقوا امری بسیار مهم است علاوه بر این‌که از سوی بزرگان دین به آن بسیار توجه شده، بیش از 180 بار نیز در قرآن به موضع تقوا تاکید شده است.

حجت الاسلام بنی هاشمی در پایان با تاکید بر موضوع حفظ زبان، بیان داشت: انسان باید در همه حال زبان خود را از ناسزا، دروغ و غیبت حفظ کند، زیرا وقتی فرد به این رذایل اخلاقی دچار شود قطعا پس از مدتی از مسیر الهی دور می‌شود و نمی‌تواند معارف الهی را کسب کند.

گفتنی است که روابط عمومی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) از ابتدای اطلاع رسانی بابت زمان افتتاحیه سال تحصیلی این مرکز حوزوی تا زمان برگزاری مراسم همکاری بسیار خوبی را با خبرگزاری رسا داشت که می‌توان این تعامل را برآمده از نگرش جامع مسؤولان این مرکز به امور رسانه‌ای دانست./856/202/ب3

ارسال نظرات