۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۸۵۷۳۶
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

طلاب باید آگاهی و بصیرت ولایی داشته باشند/ حوزه‌های علمیه تعطیلی ندارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اهمیت آموزش های تهذیبی برای طلاب، گفت: طلاب باید با بصیرت و آگاه و ولایی باشند.
حجت الاسلام حبيب الله موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه  استان کرمانشاه با تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی طلاب جدید الورود عنوان داشت: طلبه ها در دوران تحصیل تعطیلی ندارد،‌از این رو همیشه در طول سال در حال مطالعه و تحصیل هستند.


حجت الاسلام موسوی با بیان این‌که طلبه ها باید قدر خود را بدانند و آگاه باشند که به چه کسی منصوب هستند، تصریح کرد: امید است که بتوانیم علمی که مد نظر اهل بیت(ع) است را کسب کنیم و به بصیرت، علم همراه با تهذیب و عمل دست پیدا کنیم.


مدیر حوزه‌های علمیه کرمانشاه با نقل قولی از آیت الله علما یادآور شد: مسجد مکانی است که تا قبل از اینکه در آن صیغه مسجدی خوانده شود و منصوب به خدا شود هر شخصی می تواند در آن تردد کند اما وقتی که بیت الله و منصوب به خداوند شد حرمت و احترامی برای این مکان ایجاد می شود و تقدسی پیدا می‌کند که فقط می توان با شرایط خاصی وارد مسجد شد، طلاب و روحانیان نیز هنگامی که سرباز حضرت ولی عصر (عج) شدند باید تمام رفتار و حرکات طبق رفتار ائمه اطهار (ع) باشد و نباید خلاف دستور امام زمان (عج) رفتار کرد.


وی در ادامه به تعداد طلاب در مدارس علمیه اشاره و ابراز کرد: 1100 طلبه خواهر در حوزه های علمیه مشغول به تحصیل هستند و سال جاری در حوزه‌های علمیه سال آموزش تهذیب محور است؛ آموزش های تهذیبی در راستای تصفیه و تهذیب روح است و طلاب باید مقصد و هدف و الگوی خود را امام باقر (ع) و امام صادق (ع) بدانند.


حجت الاسلام موسوی با بیان راهکارهایی برای ارتقا سطح کیفی و کمی طلاب بیان داشت: در مدارس حوزه علمیه تعطیلی وجود ندارد که آغاز سال تحصیلی داشته باشیم، در تابستان و حتی روزهای تعطیل برنامه های مختلفی برای ارتقاء سطح و آگاهی طلاب در مدارس برگزار کرده ایم و تنها چند روزی را برای زیارت و انجام دادن امور شخصی در اختیار خودشان بوده اند.


مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در پایان با اشاره به شعار سال جدید عنوان داشت: امیدواریم با توجه به سال همدلی و هم زبانی بتوانیم طلبه هایی با بصیرت و ولایی که در مسیر خط نظام و انقلاب و ائمه اطهار(ع) باشند پرورش دهیم./857/202/ب3

ارسال نظرات