۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۸۵۷۲۰
مسؤول امور طلاب قزوین مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی برای حوزه‌های علمیه با هدف بازتاب فعالیت‌ها

خبرگزاری رساـ مسؤول امور طلاب قزوین با بیان این‌که حوزه‌های علمیه همواره در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب کوشیده‌اند و پیشرفت‌های چشمگیری را نیز به دست‌آورده‌اند، گفت: برای بازتاب این فعالیت‌ها نیاز است حوزه‌های علمیه شبکه‌های تلوزیونی و رادیویی مختص به خود را داشته باشند.
حوزه علميه

حجت الاسلام علاءالدین صفی‌خانی، مسؤول امور طلاب قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان اهداف حوزه‌های علمیه، گفت: نشر و ترویج معارف دینی و معرفی اسلام از جمله وظایف حوزه‌های علمیه است.

 

مسؤول امور طلاب قزوین سپس درباره استفاده از ابزار و تکنولوژی روز  در جهت نشر معارف دینی ابراز داشت: درحال حاضر مدیران جدید حوزه‌های علمیه استفاده از ابزارهای روز را مد نظر قرار داده‌اند، اما هنوز  در حوزه‌هخای علمیه زیرساخت‌ها برای این امر آماده نیست.

 

وی ادامه داد: زمینه‌های استفاده از ابزار و فن‌آوری روز در حوزه‌های علمیه وجود دارد و هم اکنون حدود 20 تا 30 درصد از این ابزار در حوزه‌های علمیه استفاده می‌شود، اما برای استفاده بیشتر لازم است هزینه‌هایی در این زمینه صورت گیرد و  زیرساخت‌ها آماده شود.

 

حجت الاسلام صفی‌خانی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب تغییراتی را در قسمت‌های مختلف دروس و مدیریتی حوزه‌های علمیه انتظار دارند که کاربردی شدن دروس حوزوی و تربیت و وجود مجتهد خاص در زمینه‌های کاربردی از جمله این انتظارات است.

 

وی با اشاره به میزان فعالیت حوزه‌های علمیه درجهت انتظارات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: حوزه‌های علمیه در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب کوشیده‌اند و پیشرفت‌های چشمگیری را نیز به دست‌آورده اند، اما به دلیل ارتباط ضعیف حوزه‌های علمیه با رسانه‌ها و رسانه‌ای کردن این پیشرفت‌ها نمود زیادی پیدا نکرده است.

 

این مسؤؤل با تاکید به لزوم تقویت ارتباطات رسانه‌ای در حوزه‌های علمیه اظهار  داشت: لازم است که حوزه‌های علمیه شبکه‌های تلوزیونی و رادیویی مختص به خود را داشته باشند و از طریق آن به بازتاب مطالب،‌ دستاوردها و پیشرفت‌های خود بپردازند.

 

وی درباره هم تراز شدن طلبه‌ها با انقلاب اسلامی ابراز داشت: جرقه انقلاب اسلامی از سوی طلبه‌ها زده شد، بنابراین طلبه‌ها نیز باید شور و شعور انقلابی را داشته باشند تا بتوانند به عنوان طلبه تراز انقلاب اسلامی به شمار آیند.

 

حجت‌الاسلام صفی‌خانی در پایان در توصیه به طلبه‌ها گفت: طلبه‌ها باید شیوه بزرگان دینی و زهد و پشتکار آنان را مدنظر قرار دهند و به مقامات جزئی قانع نشوند و برای پیشرفت درجه اجتهاد را درنظر داشته باشند، چرا که طلبه‌های جوان توانایی رسیدن به رتبه‌های بالا را دارند./955/302/ب2

ارسال نظرات