۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۸۵۳۲۸
امام جمعه موقت شهرری:

مسؤولان مطیع اوامر رهبر معظم انقلاب باشند/ مطالبه مردم عمل به دستورات رهبری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهرری با تأکید بر این‌که مسؤولان و دست اندرکاران باید مطیع اوامر رهبر معظم انقلاب باشند، گفت: ارکان جامعه ما متشکل از ملت و ولایت فقیه است و ملت هم جز خواست رهبری چیزی مطالبه نمی‌کنند.
ابراهيمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، امام جمعه موقت شهرری در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه با دعوت مردم به تقوای الهی گفت: انسان از دو دشمن باید خود را برحذر دارد که یکی دشمن درونی یعنی نفس اماره و دیگری دشمن بیرونی یعنی شیطان است.

 

وی افزود: قرآن می‌فرماید «ای مردم این دو دشمن نفس اماره و شیطان همواره شما را به گناه و گمراهی وسوسه می‌کند از این دو بترسید و پرهیز کنید که کارهای زشت را خوب جلوه می‌دهند».

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به دعای صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) عنوان کرد: در اسلام به بهداشت و سلامت بسیار اهمیت داده شده است امام سجاد(ع) از خداوند سلامتی و عافیت را درخواست کرده و می‌فرمایند: «خدایا لباس زیبای عافیت و سلامت را به من بپوشان تا غیر از سلامتی و عافییت در اطراف من نباشد».

 

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به اینکه رعایت احکام برای سلامتی و بهداشت ضروری است، اظهار داشت: به طور مثال امروز سازمان‌های بین‌المللی برنامه‌هایی مانند وضو را برای سلامت افراد ترتیب می‌دهند، در حالی که اسلام قرن‌ها پیش وضو را سبب سلامت و بهداشت انسان‌ها معرفی کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه از جمله دشمنی‌های نفس اماره این است که تا انسان را به روز سیاه ننشاند او را رها نمی‌کند، بیان داشت:  پیامبر(ص) می‌فرمایند: «دشمن‌ترین دشمنان در درون شما رخنه و جا خوش کرده است که چشم آن را نمی‌بینید و آن همان نفس اماره انسان است».

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به برگزاری رزمایش ثارالله در پنجشنبه گذشته، ابراز کرد: سپاه رزمایش ثارالله را برگزار کرد تا نیروهای تحت امر در این مانور مهم شرکت کنند و این این رزمایش اعلام لبیک و پاسخ مثبت به بیانات رهبری در جمع خبرگان باشد.

 

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به روز جمعه 20 ذی قعده به عنوان سالروز تعاون گفت: تعاون در بخش‌های گوناگون همکاری، دستگیری و مساعدت دوستان و همکاران بسیار مهم است.

 

وی با اشاره به شنبه هفته آینده سالروز شهادت آیت‌الله قدوسی، دادستان کل کشور و شهید دستجردی ابراز کرد: نکاتی که درباره شهادت آیت‌الله قدوسی مطرح می‌شود این است که این روحانی بزرگ در پیروزی انقلاب و در کنار آیت‌الله بهشتی در تاسیس مدرسه اسلامی قم نقش بسیار موثری داشت.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به علت شهادت ایشان بیان داشت: ایشان بعد از شهادت رجایی و باهنر بر باز بودن پرونده شهادت آنان پافشاری کرده و می‌خواست کسانی که در این شهادت دست داشتند رسوا شوند همین مسأله یکی از عوامل مهم ترور ایشان بود.

 

وی با اشاره 19 شهریور سالروز ارتحال ابوذر زمان آیت‌الله طالقانی و 20 شهریور سالروز شهادت آیت‌الله مدنی، گفت: آیت‌الله طالقانی از افرادی بود که سختی‌های زیادی را در دوران طاغوت تحمل کرد، آیت‌الله مدنی شاگرد برجسته آیت‌الله اصفهانی و آیت‌الله خویی بوده است.

 

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به تذکرات رهبری در جمع خبرگان رهبری عنوان کرد: در بیانات رهبری چند هشدار و انذار وجود دارد، رهبر معظم انقلاب فرمودند: برخی می‌گویند دشمنی با آمریکا تمام شده است و دیگر نباید مرگ بر آمریکا گفت آنها شعار مرگ بر آمریکا را از دیوار سفارت انگلیس پاک کردند این خود غفلت است که باید پاک شود.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: برخی فکر می‌کنند با توافق همه چیز تمام شده است در حالی که اینگونه نیست، این غفلت است و باید با اقتصاد مقاومتی اقتصاد جامعه را پیش برد، برخی فکر می‌کنند اگر آمریکا لبخندی زد یا چیز اندکی داد باید با او رابطه صمیمی داشته باشیم نه این‌گونه نیست همه باید حواسشان باشد که همه روزنه‌ها را به روی آمریکا بست.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: برخی فکر می‌کنند که ما باید دست از حمایت مردم عراق و یمن دست برداریم در حالیکه ما هیچ وقت از حمایت مظلوم دست برنخواهیم داشت، ما با آمریکا نشسته و صحبت کردیم اما آنها بسیار زشت و بد حرف زده و می‌گویند ما راه نفوذ ایران در منطقه را گرفته‌ایم و باید مسئولان و رهبران تغییر جهت دهند چارچوب های تحریم حفظ می‌شود ایران باید رفتار خود را متفاوت کند.

 

امام جمعه موقت شهرری ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: ما باید جواب آنها را بدهیم تا دیگر این حرفها را نزنند، بودجه کشور را باید به صورت اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی کرده و به مجلس دهید، اگر تحریم ها یکجا برداشته نشود توافقی وجود ندارد اگر تحریم‌های تعلیق بشود توافق ما هم به حالت تعلیق خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مسؤولان و دست اندرکاران مطیع اوامر رهبر معظم انقلاب باشند ارکان جامعه ما متشکل از ملت و ولایت فقیه است و ملت هم جز خواست رهبری چیزی مطالبه نمی‌کنند./807/201/ب2

ارسال نظرات