۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۸۵۱۱۸
محقق و پژوهشگر علوم اسلامی:

عربستان با حمله به یمن جایگاه بین المللی خود را از دست داده است

خبرگزاری رسا ـ محق و پژوهشگر علوم اسلامی با بیان این‌که عربستان با جنایات خود بر علیه مردم مظلوم یمن موجب از دست دادن جایگاه بین المللی خود شد، از این رو دیگر قادر به جلب نظر کشورهای حامی خود در منطقه نیست، گفت: عربستان با این اقدامات برای هلاکت خود نقشه می‌کِشد.
حجت الاسلام سيد ياسر مهديزاده

حجت الاسلام سید یاسر مهدیزاده، محقق و پژوهشگر علوم اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که جنایات جنگی عربستان تبدیل به نسل کشی شده است، گفت: مردم یمن نهایت خودداری و عقلانیت خود را نشان دادند، اما طبیعتا فشار زیاد موجب عکس العمل انسان می شود.

 

وی افزود: یمن از قدرت نظامی مناسبی برخوردار است و همه مردم این کشور دارای سلاح گرم نظامی هستند که بسیج عمومی مردم این کشور می تواند ضربه سنگینی به عربستان وارد کند.

 

حجت الاسلام مهدیزاده با بیان این که انصارالله یمن ابتدا به دنبال پیروزی بر تروریست های داخلی و بعد مقابله با تهدیدات خارجی بود، گفت: آل سعود مانع ورود غذا به کشور یمن شده و همچنین بیمارستان های این کشور را تخریب کرده است که این اقدامات مردم یمن را مجبور به حمله به عربستان کرده است.

 

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با تأکید بر این‌که عربستان با اقدامات خود ناخودآگاه برای هلاکت خود نقشه می‌کِشد، گفت: آل سعود بدترین اقدامات را بر علیه مردم یمن انجام داده است، چرا که زیرساخت های این کشور را مورد هجمه قرار داده و از نظر مالی، جانی و غذایی به آنها فشار وارد کرده که در این بین مردم یمن برای موجودیت خود می‌جنگند.

 

به گفته وی، عربستان با جنایات خود بر علیه مردم مظلوم یمن موجب از دست دادن جایگاه بین المللی خود شد، از این رو دیگر قادر به جلب نظر کشورهای حامی خود در منطقه نیست.

 

حجت الاسلام مهدیزاده با اشاره به این که اگر حمله سنگینی از سوی یمن به عربستان صورت گیرد، انسجامی برای دفاع از عربستان وجود ندارد، گفت: عربستان خود را در باتلاق قرار داده که در روایات نیز اشاره به تصرف عربستان از سوی یمنی ها شده است.

 

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با بیان این که اختلافات داخلی بین شاهزادگان عربستانی موجب درگیری داخلی در عربستان خواهد شد، گفت: جنایات عربستان می‌تواند مقدمه‌ای باشد تا دست ظلم در عربستان ریشه‌کن شود و موجبات ظهور امام زمان(عج) را فراهم کند./1307/302/ب2

ارسال نظرات