۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۸۴۳۳۱
امام جمعه فاروج:

مبارزه با بی‌بندوباری مطالبه جدی مردم از دولت در حوزه فرهنگ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: مبارزه با قباحی ‌گری، بی‌بندوباری، بی‌اخلاقی‌ها و بداخلاقی‌ها در جامعه مطالبه جدی مردم از دولت یازدهم در حوزه فرهنگ است.
حجت الاسلام قليزاده - همايش شهداي کارمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، امروز در همایش شهدای کارمند که همزمان با هشتم شهریور، سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و روز پایانی هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: دولت یازدهم در دو سال فعالیت خود موفقیت هایی در برخی زمینه ها کسب کرده که شایسته قدردانی است اما در عین حال در شماری از بخش ها نیز ضعیف عمل کرده و می بایست در دو سال باقی مانده به این حوزه ها توجه بیشتری شود.

 

وی با اشاره به دستاوردهای دولت در دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: ایجاد ثبات و آرامش در بازار و سیاست داخلی، اجرای طرح تحول سلامت و نیز به سرانجام رساندن موضوع هسته ای برخی از دستاوردهای دولت هستند که در زمینه هسته ای باید ادامه این مسیر نیز متناسب با آرمان ها و با حداقل آسیب ها و مضرات تداوم داشته باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج در ادامه گفت: تکمیل طرح مهندسی فرهنگی و پیوست های آن، بهبود فرهنگ کار و فرهنگ مصرف از جمله مطالبات عمومی مردم و رهبر معظم انقلاب از دولت تدبیر و امید است که می بایست در مدت باقی مانده از عمر دولت برای تحقق آنها تلاش شود.

 

حجت الاسلام قلیزاده تصریح کرد: در حوزه فرهنگ نیز مبارزه با قباحه گری و بی بندوباری های اخلاقی، جلوگیری از مهیا شدن بستر بی‌بندوباری، بداخلاقی ها و بی اخلاقی ها در جامعه از جمله مطالبات به حق مردم از دولت یازدهم است.

 

وی با بیان اینکه اصلاح نظام اداری و مشکلات اجتماعی از دیگر مطالبات مردم از دولت تدبیر و امید است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی از آزمون های استخدامی که از سوی دستگاه های دولتی برگزار می شود شک و شبهه وجود داشته که لازم است در این زمینه شفاف سازی شود.

 

حجت الاسلام قلیزاده همچنین اجرایی شدن درست سیاست های اصل 44 و تقویت اقتصاد دانش بنیان در جامعه را از دیگر مطالبات رهبری از دولت برشمرد و افزود: باید در کشور بیش از پیش به اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی توجه شود.

 

به گفته وی نباید از رفت و آمد گروه های اقتصادی و دیپلماسی خارجی به کشور ذوق زده شویم بلکه لازم است دولت و جامعه به سمتی پیش روند که وابستگی اقتصاد کشور به نفت روز به روز کمتر شده و درعوض توجه به تولید داخلی و بنگاه های زود بازده اقتصادی افزایش یابد.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان اینکه همچنین از دولت تدبیر و امید انتظار می رود در مورد هزینه کرد تسهیلات دریافتی در محل مناسب آن پیگیری های لازم را انجام دهد، تصریح کرد: متأسفانه موضوع انحراف تسهیلات دریافتی در سطح استان خراسان شمالی وجود دارد و امید می رود مسؤولان و مدیران ذی ربط با بررسی در این زمینه، آن دسته از افرادی که به نام کار اقتصادی و تولیدی تسهیلات گرفته اند و این اعتبارات را در بخش های دیگر هزینه کرده اند، به مردم و قانون معرفی کنند.

 

امام جمعه فاروج در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حضور مردم در صحنه های مختلف انقلابی و اسلامی یکی از افتخارات مهم نظام مقدس اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید مردم سالاری دینی در تمامی سطوح حاکمیت نقش پررنگی داشته باشد که لازمه تحقق این مهم مشارکت گسترده آحاد جامعه در انتخابات ها است.

 

وی با تأکید بر این که همه مردم و مسؤولان می بایست در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در سال جاری تلاش کنند، تصریح کرد: برخی رفتارها و گفتارهای غلط سبب کاهش حضور مردم در صحنه می شود به همین دلیل لازم است مسؤولان در اظهارنظرها و رفتارهای خود دقت بیشتری داشته باشند.

 

گفتنی است، در این مراسم از کارمندان نمونه دستگاه های دولتی و نیز خانواده شهیدان کارمند با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات